crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 434174

Časopis

Autori: Raboteg-Šarić, Zora; Šakić, Marija; Brajša-Žganec, Andreja
Naslov: Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika
( Quality of school life in primary schools: Relations with academic achievement, motivation and students' behavior )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4-5; 697-716
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: kvaliteta školskog života; školski uspjeh; motivacija za učenje; školska disciplina
( quality of school life; academic achievement; motivation for learning; school discipline )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete školskog života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali prilagođenu verziju Upitnika kvalitete školskog života te skale za samoprocjenu ciljnih orijentacija u učenju, učestalosti markiranja i školske nediscipline. Značajniji prediktori boljega školskog uspjeha jesu snažniji osjećaj školske kompetencije i manje negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji su usmjereniji prema učenju zadovoljniji su školom i učenje shvaćaju zabavnim. Usmjerenost na izvedbu povezana je s većom školskom kompetencijom, ali i s više negativnih osjećaja prema školi. Učenička percepcija relevantnosti školovanja za njihovu budućnost značajan je prediktor obiju ciljnih orijentacija. Učenici koji češće izostaju iz škole smatraju da je škola manje važna za njihovu budućnost i imaju više negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji se rjeđe nedisciplinirano ponašaju doživljavaju učenje kao izazov, ocjenjuju svoje odnose s nastavnicima boljima, ali se i smatraju manje socijalno integriranima u školi. Osjećaj školske kompetencije značajan je prediktor manje učestalosti neprimjerenih ponašanja. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza za stvaranje poticajnog školskog okruženja.
Projekt / tema: 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika
Upisao u CROSBI: msakic@pilar.hr (msakic@pilar.hr), 17. Stu. 2009. u 08:43 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4