Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika (CROSBI ID 156604)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Raboteg-Šarić, Zora ; Šakić, Marija ; Brajša-Žganec, Andreja Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 4-5; 697-716

Podaci o odgovornosti

Raboteg-Šarić, Zora ; Šakić, Marija ; Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete školskog života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali prilagođenu verziju Upitnika kvalitete školskog života te skale za samoprocjenu ciljnih orijentacija u učenju, učestalosti markiranja i školske nediscipline. Značajniji prediktori boljega školskog uspjeha jesu snažniji osjećaj školske kompetencije i manje negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji su usmjereniji prema učenju zadovoljniji su školom i učenje shvaćaju zabavnim. Usmjerenost na izvedbu povezana je s većom školskom kompetencijom, ali i s više negativnih osjećaja prema školi. Učenička percepcija relevantnosti školovanja za njihovu budućnost značajan je prediktor obiju ciljnih orijentacija. Učenici koji češće izostaju iz škole smatraju da je škola manje važna za njihovu budućnost i imaju više negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji se rjeđe nedisciplinirano ponašaju doživljavaju učenje kao izazov, ocjenjuju svoje odnose s nastavnicima boljima, ali se i smatraju manje socijalno integriranima u školi. Osjećaj školske kompetencije značajan je prediktor manje učestalosti neprimjerenih ponašanja. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza za stvaranje poticajnog školskog okruženja.

kvaliteta školskog života; školski uspjeh; motivacija za učenje; školska disciplina

nije evidentirano

engleski

Quality of school life in primary schools: Relations with academic achievement, motivation and students' behavior

nije evidentirano

quality of school life; academic achievement; motivation for learning; school discipline

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (4-5)

2009.

697-716

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost