PROFESIONALNE KOMPETENCIJE – razvoj i validacija Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad (CROSBI ID 556716)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Huić, Aleksandra ; Ricijaš, Neven ; Branica, Vanja
hrvatski
PROFESIONALNE KOMPETENCIJE – razvoj i validacija Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad
Cilj ovog istraživanja bio je, na temelju različitih klasifikacija i postojećih operacionalizacija profesionalnih kompetencija psihologa, socijalnih radnika te socijalnih pedagoga, razviti skalu namijenjenu ispitivanju toga što pojedinci smatraju da mogu i znaju raditi u području pružanja psihosocijalne pomoći. U ovom radu definirat ćemo pojam kompetencija, navesti neke od postojećih klasifikacija, te postupak konstrukcije Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad, zajedno s podacima o njezinoj konstruktnoj valjanosti. U istraživanju su sudjelovali studenti tri generacije studenata završnih godina tri studijske grupe zagrebačkog sveučilišta. Ukupno je ispitano 585 studenata, od čega 302 studenta koji su studirali po starom studijskom programu (112 studenata psihologije, 119 studenata socijalnog rada, te 71 student socijalne pedagogije), te 283 studenta koji studiraju prema Bolognskom sustavu (130 studenta psihologije, 81 student socijalnog rada, te 72 studenta socijalne pedagogije). Rezultati govore o različitoj faktorskoj strukturi (četiri odnosno jedna dimenzija) ovisno o završenom studijskom programu („stari“ vs. Bologna). Faktorska struktura se pokazala stabilnom kroz različite generacije studenata istog programa. Osim toga, diskutiraju se i obrasci povezanosti s drugim kriterijskim varijablama - procjenom usvojenosti generičkih kompetencija tijekom studija, studentskim zadovoljstvom znanjima i vještinama dobivenima tijekom studiranja, konkretnim iskustvom u području psihosocijalnog rada (kroz volonterski rad tijekom trajanja studija), te samopoštovanjem studenata. Očekivani obrasci povezanosti govore u prilog konstruktnoj valjanosti skale.
profesionalne kompetencije; psihosocijalni rad; validacija
nije evidentirano
engleski
PROFESSIONAL COMPETENCIES - Development and Validation of the Percieved Competencies for Psychosocial Work Scale
nije evidentirano
professional competencies; psychosocial work; validation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
66-67.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga rezimea - Savremeni trendovi u psihologiji
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju
978-86-6065-025-4
Podaci o skupu
Savremeni trendovi u psihologiju
predavanje
23.10.2009-24.10.2009
Novi Sad, Srbija