crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 436336

Zbornik radova

Autori: Šakić, Marija; Raboteg-Šarić, Zora
Naslov: Školsko i razredno ozračje i učeničko (ne)zadovoljstvo školom
( School and classroom climate and student (dis)satisfaction with school )
Izvornik: The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka (ur.). - Zagreb - Zadar : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu , 2009. 49-50 (ISBN: 978-953-7210-25-0).
Skup: The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009., The 1st Scientific research symposium: Positive psychology in education
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 12-14.11.2009.
Ključne riječi: zadovoljstvo školom; negativni osjećaji prema školi; školska klima; podrška nastavnika; pristupi u nastavi
( satisfaction with school; negative feelings towards school; school climate; support from teachers; teaching methods )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos školske klime, podrške nastavnika, percepcije strogosti i pravednosti nastavnika u ocjenjivanju i zastupljenosti suvremenih pristupa u nastavi sa učeničkim zadovoljstvom školom i negativnim osjećajima prema školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda (5. do 8.) iz 49 hrvatskih osnovnih škola. Sudionici su popunjavali skale za samoprocjenu općeg zadovoljstva školom, negativnih osjećaja prema školi, školske klime, podrške nastavnika i učestalosti suvremenih pristupa u nastavi te su odgovarali na pitanja o percepciji pravednosti i strogosti nastavnika u ocjenjivanju. Rezultati su pokazali da djevojke i mlađi učenici pozitivnije ocjenjuju školsku klimu u svojoj školi, procjenjuju da primaju više podrške od svojih nastavnika te smatraju svoje nastavnike pravednijima u ocjenjivanju. Dječaci i stariji učenici smatraju nastavnike strožima u ocjenjivanju. Učestalost primjene suvremenih pristupa u nastavi smanjuje se u višim razredima. Provedene su regresijske analize u kojima su kriteriji bili opće zadovoljstvo učenika školom i negativni osjećaji prema školi, a prediktori spol, razred, školski uspjeh, školska klima, učestalost suvremenih pristupa u nastavi, podrška nastavnika te pravednost i strogost nastavnika u ocjenjivanju. Značajni prediktori zadovoljstva učenika školom bili su pozitivno školsko ozračje, podrška nastavnika i učestalost korištenja suvremenih pristupa u nastavi. Pozitivnija školska klima značajan je prediktor i manje zastupljenosti negativnih osjećaja prema školi među učenicima, a nezadovoljniji su školom učenici koji imaju slabiji školski uspjeh. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza za stvaranje ozračja u školskom i učioničkom okruženju koje će poboljšati zadovoljstvo učenika školom i smanjiti stres koji doživljavaju u školi.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: msakic@pilar.hr (msakic@pilar.hr), 4. Pro. 2009. u 16:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4