crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 437458

Časopis

Autori: Žebec, Mislav Stjepan; Fabijanić, Petar; Prvčić, Iva
Naslov: Kvantitativno-relacijsko prosuđivanje hrvatske djece i adolescenata: psihometrijska analiza i razvojne osobitosti
( Quantitative-relational thought of Croatian children and adolescents: Psychometric analysis and developmental specificities )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 13 (2010), 1; 1-21
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: kvantitativno-relacijsko prosuđivanje; metrijske osobine; razvojne i spolne osobitosti
( quantitative-relational thought psychometric properties; developmental and gender specificities )
Sažetak:
Svrha rada je dvostruka (1) prikaz manje poznatog razvojno-psihologijskog postupka mjerenja kvantitativno-relacijskog (K-R) prosuđivanja te njegovo psihometrijsko vrednovanje na hrvatskom uzorku djece i adolescenata, (2) testiranje hipoteza vezanih uz razvojne osobitosti K-R prosuđivanja, prvenstveno proizašlih iz Trirazinske teorije razvijajućeg uma A. Demetrioua i suradnika (Demetriou i Raftopoulos, 1999 ; Demetriou, Christou, Spanoudis, i Platsidou, 2002). Na uzorku od 420 učenika (197 ženskih) jedne osnovne škole i gimnazije Grada Zagreba (prosječno 84 učenika na uzrastima 2., 3., 5. i 7. razreda osnovne i 3. razreda srednje škole) primijenjena je papir-olovka baterija zadataka K-R prosuđivanja, sastavljena od tri vrste zadataka - omjerno prosuđivanje, aritmetika i algebra – podijeljenih u četiri razvojne razine. Metrijske osobine K-R baterije su vrlo dobre: (1) osjetljivost na cijelom uzorku sudionika je visoka jer prosječni indeks težine 35 zadataka iznosi 0, 52 (s time da očekivano raste od najnižeg do najvišeg školskog uzrasta), a Ferguson Δ iznosi 0, 98 ; (2) pouzdanost izračunata na izvornim rezultatima je visoka (Cronbach α=0, 92, split-half=0, 95), dok je uz kontrolu varijance školskog uzrasta dobra (Cronbach α=0, 73, split-half=0, 82) ; (3) Konstruktna valjanost je vrlo dobra (sa i bez kontrole varijance školskog uzrasta dobivena je faktorska struktura koja odražava temeljne odrednice konstrukcije i primjene instrumenta – vrstu i razinu zadataka, te vrijeme primjene – i objašnjava 38 do 50% varijance rezultata), sadržajna valjanost visoka, a kriterijska prihvatljiva (korelacije s ocjenama iz matematike iznosi 0, 45). Potvrđen je porast K-R prosuđivanja sa školskim uzrastom i opadanje rezultata s porastom razvojne razine zadataka, a razlike u rješivosti tri vrste zadataka u skladu su s očekivanjima (najprije se usvaja aritmetika, potom omjerno prosuđivanje i na kraju algebra). Spolne razlike nisu potvrđene, a svi interakcijski efekti spola, školskog uzrasta i razvojne razine zadataka na Q-R prosuđivanje objašnjivi su teorijskim modelima kognitivnog razvoja i prethodnim istraživanjima.
Projekt / tema: 226-2261681-1321, 194-1941558-1530
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Matematika,Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Kvantitativno-relacijsko prosuđivanje hrvatske djece i adolescenata: psihometrijska analiza i razvojne osobitosti
Upisao u CROSBI: zebec@pilar.hr (zebec@pilar.hr), 14. Pro. 2009. u 14:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4