Povezanost općih razvojnih kompetencija i fonološke svjesnosti kod predškolske djece (CROSBI ID 157278)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško, Pavić, Maja
hrvatski
Povezanost općih razvojnih kompetencija i fonološke svjesnosti kod predškolske djece
Glavni problem ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između tri grupe varijabli: fonološke svjesnosti, djetetovih kompetencija za polazak u školu, te dva testa za pripremljenosti za polazak u osnovnu školu. Ispitan je prigodni uzorak sve predškolske djece koja su bili školski obveznici u idućoj školskoj godini (72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića «Trnoružica» u Zagrebu, primjenom Upitnika fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgajatelje (SBZSZO), Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije (Bender-Santucci). Utvrđena je značajna međusobna povezanost između sve tri grupe varijabli: fonološke svjesnosti, djetetovih kompetencija za polazak u školu, te neverbalne inteligencije i vizuomotornih sposobnosti. Međutim, daljnja istraživanja ovih povezanosti su neophodna, na većem uzorku ispitanika.
djeca; fonološka svjesnost; kompetencije; predškolski; validacija
nije evidentirano
engleski
Correlation between general development of competencies and phonological awareness in preschool children
nije evidentirano
children; phonologic awareness; competence; preschool; validation
nije evidentirano