crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 437602

Časopis

Autori: Sindik, Joško; Pavlović, Žana
Naslov: Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji
( HOW CONSTRUCTIVE CONTENTS PRESCHOOL CHILDREN LIKE TO WATCH ON TV-PROGRAM )
Izvornik: Medijski dijalozi: časopis za istraživanje medija i društva (1800-7074) 2 (2009), 4; 43-55
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: djeca; konstruktivni; predškolski; preferencija; razlozi; televizija
( children; constructive; preference; preschool; reasons; television )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitivanje sadržaja i razloga zbog kojih djeca predškolske dobi preferiraju gledati određene sadržaje odnosno likove na televizijskom programu. Ispitan je prigodni uzorak djece srednje i starije vrtićke dobi iz Dječjeg vrtića «Cvrčak» iz Solina, te Dječjeg vrtića «Maksimir» iz Zagreba (N = 77). Utvrđena je zastupljenost pojedinih kategorija sadržaja koje preferiraju djeca, te u kolikoj su mjeri različite kategorije sadržaja razlog sviđanja, odnosno nesviđanja sadržaja djeci. Također, utvrđena je i zastupljenost u smislu procjene stupnja destruktivnosti, odnosno konstruktivnosti sadržaja na televiziji koje djeca preferiraju ili ne preferiraju. Prema rezultatima, razlozi sviđanja pojedinih televizijskih sadržaja češće su događanja ili osobe koje se mogu procijeniti kao konstruktivne, dok su razlozi nesviđanja češće destruktivni. Razlozi nesviđanja pojedinog sadržaja su najčešće radnje odnosno ponašanja koja se u televizijskom sadržaju prikazuju, dok su razlozi sviđanja pojedinih likova češće njihove osobine, nego radnje odnosno ponašanja. Najčešći razlozi sviđanja televizijskog sadržaja u cijelosti (ne samo lika koji im se sviđa) su «akcije» koje on provodi, odnosno njegova osobna atraktivnost. Utvrđena je statistički značajna povezanost između spola i preferencije destruktivnih ponašanja likova iz televizijskih sadržaja: dječaci više vole destrukciju, a djeca u funkciji kronološke dobi preferiraju nešto konstruktivnije sadržaje. Premda rezultati pokazuju poželjne odgojne trendove, prevladavanje konstruktivnih nad destruktivnim elementima, daleko je od ohrabrujućeg.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji
Upisao u CROSBI: josindik@public.hr (josindik@public.hr), 15. Pro. 2009. u 13:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4