Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji (CROSBI ID 157285)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Sindik, Joško ; Pavlović, Žana Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji // Medijski dijalozi, 2 (2009), 4; 43-55

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Pavlović, Žana

hrvatski

Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji

Cilj istraživanja bio je ispitivanje sadržaja i razloga zbog kojih djeca predškolske dobi preferiraju gledati određene sadržaje odnosno likove na televizijskom programu. Ispitan je prigodni uzorak djece srednje i starije vrtićke dobi iz Dječjeg vrtića «Cvrčak» iz Solina, te Dječjeg vrtića «Maksimir» iz Zagreba (N = 77). Utvrđena je zastupljenost pojedinih kategorija sadržaja koje preferiraju djeca, te u kolikoj su mjeri različite kategorije sadržaja razlog sviđanja, odnosno nesviđanja sadržaja djeci. Također, utvrđena je i zastupljenost u smislu procjene stupnja destruktivnosti, odnosno konstruktivnosti sadržaja na televiziji koje djeca preferiraju ili ne preferiraju. Prema rezultatima, razlozi sviđanja pojedinih televizijskih sadržaja češće su događanja ili osobe koje se mogu procijeniti kao konstruktivne, dok su razlozi nesviđanja češće destruktivni. Razlozi nesviđanja pojedinog sadržaja su najčešće radnje odnosno ponašanja koja se u televizijskom sadržaju prikazuju, dok su razlozi sviđanja pojedinih likova češće njihove osobine, nego radnje odnosno ponašanja. Najčešći razlozi sviđanja televizijskog sadržaja u cijelosti (ne samo lika koji im se sviđa) su «akcije» koje on provodi, odnosno njegova osobna atraktivnost. Utvrđena je statistički značajna povezanost između spola i preferencije destruktivnih ponašanja likova iz televizijskih sadržaja: dječaci više vole destrukciju, a djeca u funkciji kronološke dobi preferiraju nešto konstruktivnije sadržaje. Premda rezultati pokazuju poželjne odgojne trendove, prevladavanje konstruktivnih nad destruktivnim elementima, daleko je od ohrabrujućeg.

djeca; konstruktivni; predškolski; preferencija; razlozi; televizija

nije evidentirano

engleski

HOW CONSTRUCTIVE CONTENTS PRESCHOOL CHILDREN LIKE TO WATCH ON TV-PROGRAM

nije evidentirano

children; constructive; preference; preschool; reasons; television

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (4)

2009.

43-55

objavljeno

1800-7074

2536-5622

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija