Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji (CROSBI ID 157285)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Pavlović, Žana
hrvatski
Koliko konstruktivne sadržaje vole predškolska djeca gledati na televiziji
Cilj istraživanja bio je ispitivanje sadržaja i razloga zbog kojih djeca predškolske dobi preferiraju gledati određene sadržaje odnosno likove na televizijskom programu. Ispitan je prigodni uzorak djece srednje i starije vrtićke dobi iz Dječjeg vrtića «Cvrčak» iz Solina, te Dječjeg vrtića «Maksimir» iz Zagreba (N = 77). Utvrđena je zastupljenost pojedinih kategorija sadržaja koje preferiraju djeca, te u kolikoj su mjeri različite kategorije sadržaja razlog sviđanja, odnosno nesviđanja sadržaja djeci. Također, utvrđena je i zastupljenost u smislu procjene stupnja destruktivnosti, odnosno konstruktivnosti sadržaja na televiziji koje djeca preferiraju ili ne preferiraju. Prema rezultatima, razlozi sviđanja pojedinih televizijskih sadržaja češće su događanja ili osobe koje se mogu procijeniti kao konstruktivne, dok su razlozi nesviđanja češće destruktivni. Razlozi nesviđanja pojedinog sadržaja su najčešće radnje odnosno ponašanja koja se u televizijskom sadržaju prikazuju, dok su razlozi sviđanja pojedinih likova češće njihove osobine, nego radnje odnosno ponašanja. Najčešći razlozi sviđanja televizijskog sadržaja u cijelosti (ne samo lika koji im se sviđa) su «akcije» koje on provodi, odnosno njegova osobna atraktivnost. Utvrđena je statistički značajna povezanost između spola i preferencije destruktivnih ponašanja likova iz televizijskih sadržaja: dječaci više vole destrukciju, a djeca u funkciji kronološke dobi preferiraju nešto konstruktivnije sadržaje. Premda rezultati pokazuju poželjne odgojne trendove, prevladavanje konstruktivnih nad destruktivnim elementima, daleko je od ohrabrujućeg.
djeca; konstruktivni; predškolski; preferencija; razlozi; televizija
nije evidentirano
engleski
HOW CONSTRUCTIVE CONTENTS PRESCHOOL CHILDREN LIKE TO WATCH ON TV-PROGRAM
nije evidentirano
children; constructive; preference; preschool; reasons; television
nije evidentirano