Nada, strah od ispitivanja i školski uspjeh (CROSBI ID 157292)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rijavec, Majda ; Marković, Dragica
hrvatski
Nada, strah od ispitivanja i školski uspjeh
Cilj ovog rada bio ispitati odnos između nade, straha od ispitivanja i školskog uspjeha kod učenika petog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 167 učenika (83 djevojčice i 84 dječaka) petih razreda dviju osnovnih škola na području grada Velike Gorice. Primijenjena su dva instrumenta: Skala nade za djecu (Snyder i sur., 1997.) i Strah od škole-ispitivanja IDSOŠ (Arambašić i Krizmanić, 1986). Rezultati su pokazali da nema razlike u stupnju nade i strahu od škole između dječaka i djevojčica, ali su djevojčice imale bolji opći školski uspjeh, te ocjene iz matematike iz hrvatskog jezika. Uz kontrolu varijable spola jedini značajan prediktor školskog uspjeha, te ocjena iz matematike i hrvatskog jezika bio je stupanj nade. Strah od ispitivanja se u kombinaciji s nadom nije pokazao značajnim prediktorom školskog uspjeha. Rezultati istraživanja upućuju na to da bi se u preventivne programe za djecu i mlade u našim školama mogli uključiti i programi razvijanja nade.
nada; strah od ispitivanja; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
Hope, test anxiety and school success
nije evidentirano
hope; test anxiety; school success
nije evidentirano