Serija: 37
Raspon stranica:: 113-128
Ukupni broj stranica u knjizi:: 661
ISBN: 978-953-6666-66-9
Ključne riječi: socijalni identitet, Lika, Pokuplje
( social identity, Lika, Kupa River basin )
Ciljevi rada jesu utvrditi odnos relativne važnosti osobnog i socijalnog identiteta stanovnika Like i Pokuplja te usporediti relativnu važnost socijalnog identiteta i njegovih sastavnica u stanovnika Like i Pokuplja u odnosu na one ostalih regija Hrvatske i hrvatski prosjek. Osobni aspekti identiteta temelje se na vrijednostima, idejama, ciljevima i emocijama pojedinca. Socijalni aspekti identiteta odnose se na važnost pripadnosti obitelji, lokalnoj zajednici i regiji te jezičnoj, religijskoj i nacionalnoj skupini. Analizirani podaci prikupljeni su u sklopu ispitivanja javnog mnijenja građana Republike Hrvatske krajem 2002. godine (N=3508, od kojih je 329 iz Like i Pokuplja). Stanovnici Like i Pokuplja za samoodređenje prosječno približno jednaku važnost pridaju osobnim i socijalnim aspektima identiteta. Od sastavnica osobnog identiteta građani Like i Pokuplja relativno najvažnijima smatraju osobne vrednote i moralne kriterije te svoje osjećaje, a relativno najmanju važnost pridaju svojim željama i maštanjima te načinu na koji rješavaju svoje strahove i nesigurnosti. Od sastavnica socijalnog identiteta stanovnici Like i Pokuplja relativno najvažnijima smatraju poznavanje materinjskog jezika i narječja kraja, ponos što su stanovnici Hrvatske te pripadnost obitelji, a relativno najmanju važnost pridaju pripadnosti lokalnoj zajednici. U odnosu na stanovnike ostalih regija u Hrvatskoj utvrđeno je da su socijalni aspekti identiteta onima u Lici i Pokuplju prosječno manje važni nego onima zapadnoj Slavoniji, zagrebačkoj okolici te Dalmaciji. Međutim, važniji su im nego Međimurcima, dok se ne razlikuju značajno od stanovnika Istre, Varaždinske i Riječke regije, istočne Slavonije i Grada Zagreba.
Projekt / tema: 194-1941533-1514
Upisao u CROSBI: jmaricic@pilar.hr (jmaricic@pilar.hr), 12. Sij. 2010. u 13:39 sati