crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 440086

Zbornik radova

Autori: Vrselja, Ivana; Sučić, Ines; Franc, Renata
Naslov: Uloga odnosa s roditeljima i odnosa prema školi u objašnjenju relacijskog vršnjačkog nasilja i nasilja usmjerenog na imovinu
( The role of relationship with parents and attitudes towards school in explanation of relational peer violence and property peer violence )
Izvornik: Knjiga sažetaka ; 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" / Nazor, Mirjana (ur.). - Split : Društvo psihologa u Splitu , 2009. 183-183.
Skup: 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobnoa, profesionalna, društvena"
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 11.- 14. studeni 2009.
Ključne riječi: relacijsko vršnjačko nasilje; vršnjačko nasilje usmjereno na imovinu; roditelji; škola
( relational peer violence; property peer violence; parents; school )
Sažetak:
Cilj ovog rada je utvrditi ulogu odnosa s roditeljima i odnosa učenika prema školi u objašnjenju činjenja dva tipa vršnjačkog nasilja: relacijskog i usmjerenog na imovinu, vodeći računa o spolu. Analizirani podaci prikupljeni su 2006. godine anketiranjem 894 učenika 7.-ih i 8.-ih razreda osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Za utvrđivanje podataka o počinjenom vršnjačkom nasilju učenici su odgovarali jesu li i koliko često u posljednjih godinu dana počinili koji od osam ponuđenih ponašanja. Što se tiče odnosa s roditeljima, učenici su procjenjivali koliko ih njihovi roditelji nadziru, koliko vremena provode s njima, koliko se slažu s njima te koliko se međusobno slažu njihovi roditelji. U pogledu odnosa učenika prema školi, prikupljeni su podaci o ocjenama učenika, koliko oni vole školu, o njihovim obrazovnim aspiracijama te uključenosti u školskim aktivnostima. Rezultati su obrađeni hijerarhijskim regresijskim analizama, pri čemu su provedene dvije regresijske analize (jedna za svaku vrstu vršnjačkog nasilja) na uzorku djevojčica i dvije na uzorku dječaka ; dakle, ukupno su provedeno četiri hijerarhijske regresijske analize. Generalno, rezultati su pokazali da varijable vezane uz odnos s roditeljima značajno više doprinose objašnjenju sudjelovanja u obje vrste nasilja i na uzorku dječaka i djevojčica, te da je roditeljski nadzor dosljedno značajan prediktor manje izraženog činjenja obje vrste nasilje i na uzorku dječaka i djevojčica.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 194-1941558-1520
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: renata@pilar.hr (renata@pilar.hr), 13. Sij. 2010. u 15:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4