Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga odnosa s roditeljima i odnosa prema školi u objašnjenju relacijskog vršnjačkog nasilja i nasilja usmjerenog na imovinu (CROSBI ID 557733)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vrselja, Ivana ; Sučić, Ines ; Franc, Renata Uloga odnosa s roditeljima i odnosa prema školi u objašnjenju relacijskog vršnjačkog nasilja i nasilja usmjerenog na imovinu // Knjiga sažetaka ; 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" / Nazor, Mirjana (ur.). Split: Društvo psihologa Split, 2009. str. 183-183

Podaci o odgovornosti

Vrselja, Ivana ; Sučić, Ines ; Franc, Renata

hrvatski

Uloga odnosa s roditeljima i odnosa prema školi u objašnjenju relacijskog vršnjačkog nasilja i nasilja usmjerenog na imovinu

Cilj ovog rada je utvrditi ulogu odnosa s roditeljima i odnosa učenika prema školi u objašnjenju činjenja dva tipa vršnjačkog nasilja: relacijskog i usmjerenog na imovinu, vodeći računa o spolu. Analizirani podaci prikupljeni su 2006. godine anketiranjem 894 učenika 7.-ih i 8.-ih razreda osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Za utvrđivanje podataka o počinjenom vršnjačkom nasilju učenici su odgovarali jesu li i koliko često u posljednjih godinu dana počinili koji od osam ponuđenih ponašanja. Što se tiče odnosa s roditeljima, učenici su procjenjivali koliko ih njihovi roditelji nadziru, koliko vremena provode s njima, koliko se slažu s njima te koliko se međusobno slažu njihovi roditelji. U pogledu odnosa učenika prema školi, prikupljeni su podaci o ocjenama učenika, koliko oni vole školu, o njihovim obrazovnim aspiracijama te uključenosti u školskim aktivnostima. Rezultati su obrađeni hijerarhijskim regresijskim analizama, pri čemu su provedene dvije regresijske analize (jedna za svaku vrstu vršnjačkog nasilja) na uzorku djevojčica i dvije na uzorku dječaka ; dakle, ukupno su provedeno četiri hijerarhijske regresijske analize. Generalno, rezultati su pokazali da varijable vezane uz odnos s roditeljima značajno više doprinose objašnjenju sudjelovanja u obje vrste nasilja i na uzorku dječaka i djevojčica, te da je roditeljski nadzor dosljedno značajan prediktor manje izraženog činjenja obje vrste nasilje i na uzorku dječaka i djevojčica.

relacijsko vršnjačko nasilje; vršnjačko nasilje usmjereno na imovinu; roditelji; škola

nije evidentirano

engleski

The role of relationship with parents and attitudes towards school in explanation of relational peer violence and property peer violence

nije evidentirano

relational peer violence; property peer violence; parents; school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

183-183.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka ; 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena"

Nazor, Mirjana

Split: Društvo psihologa Split

Podaci o skupu

17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobnoa, profesionalna, društvena"

poster

11.11.2009-14.11.2009

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija