crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 440617

Časopis

Autori: Veselinović, Zvjezdana; Sindik, Joško
Naslov: Neke karakteristike doživljajnih aspekata pojmova „dobar“, „loš“ i „zao“.kod predškolske djece
( Some characteristics for the experience aspects of the terms "good", "bad" and "evil" at preschool children )
Izvornik: Metodički obzori (1846-1484) 4 (2009), 1-2; 73-94
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: moralni razvoj; pojmovi; doživljaj; predškolski; djeca
( moral development; concepts; experience; pre-school; children )
Sažetak:
Pojmovi «dobar», «loš» i «zao», često predstavljaju bitnu osnovicu moralnog razvoja djeteta. Kod djece predškolske dobi, doživljaj ovih pojmova ovisi o karakteristikama kognitivnog i emocionalnog, te socijalnog razvoja djeteta. Međutim, značajnu ulogu u formiranju djetetovog doživljaja ovih pojmova imaju osobe koje dijete odgajaju: roditelji, članovi uže obitelji i rodbine, te odgojitelji u dječjem vrtiću. Osnovni cilj ovog rada je utvrđivanje karakteristika djetetovog doživljaja pojmova «dobar», «loš» i «zao», s aspekta karakteristika i ponašanja osoba koje se mogu opisati tim pojmovima. Ispitano je 52 djece iz DV «Maslačak» u Zaprešiću, starije vrtićke dobi (5, 5 do 7 godina), koji su redoviti polaznici vrtića. Primijenjen je Upitnik SERGIOLEONE s 156 varijabli istraživanja opisuju karakteristike osoba te ponašanja koja se mogu opisati pridjevima DOBAR LOŠ ZAO. Metoda obrade podataka: aritmetičke sredine i standardne devijacije, ANOVA, Pearsonove korelacije. Svi pojmovi se općenito više definiraju afirmativno (dakle, ne kroz negaciju), te na temelju aktivnosti. Međutim, pronađene su statistički značajne razlike u doživljaju pojmova «dobar», «loš» i «zao». Najveća razlika je redovito pronađena između doživljaja pojmova DOBAR i ZAO, dok je status pojma LOŠ katkad bliskiji DOBAR, a katkad ZAO. Premda istraživanje ima ograničenja u mogućnosti generalizacije, da se zaključiti sljedeće: • postoji značajna razlika u doživljaju pojmova «dobar», «loš» i «zao», kod djece predškolske dobi, • dječaci i djevojčice podjednako doživljavaju te pojmove, • ovi pojmovi su još nedovoljno jasno definirani kod predškolske djece.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=toc&id_broj=3751
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=toc&id_broj=3751
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Neke karakteristike doživljajnih aspekata pojmova „dobar“, „loš“ i „zao“.kod predškolske djece
Upisao u CROSBI: josindik@public.hr (josindik@public.hr), 18. Sij. 2010. u 15:25 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4