U radnji se obrađuje Navještenje Ludlow, slika kotorsko-dubrovačkog slikara Lovre Dobričevića (1419.-1478.) koja se danas čuva u zbirci Wernher u Ranger's House u Londonu. Godinama se vodi rasprava je li Navještenje Ludlow nekoć bilo srednje polje takozvanog praškog poliptiha, poliptiha sačinjenog od svetačkih polja kojem nedostaje srednje polje, a koji se čuva u Narodnoj Galeriji u Pragu. Autorica je mišljenja da su doista, kako drži većina dosadašnjih istraživača, praški poliptih i Navještenje Ludlow jednom bili cjelina. U radnji se daje pregled dosadašnjih hipoteza o tome za koju je crkvu Dobričević naslikao Navještenje Ludlow i praški poliptih. Na temelju analize mogućih rješenja ovog problema, autorica ukazuje na ono koje je po njenom mišljenju najprihvatljivije. Godine 1469. kapelan franjevačke crkve Gospe od Pohođenja u Rožatu isplatio je Dobričeviću posljednji obrok za jedan poliptih. Stilska i ikonografska analiza govorili bi u prilog hipotezi da bi Navještenje Ludlow i praški poliptih mogli predstavljati ovaj izgubljeni kasni slikarov rad. Autorica se u radnji bavi i osebujnom ikonografijom slika, a posebnu pažnju posvećuje recentnom restauratorskom zahvatu izvedenom na slici koji je omogućio uvid u Dobričevićev slikarski metier. |