crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 441007

Časopis

Autori: Matešić, Krunoslav; Ružić, Valentina; Matešić, Krunoslav
Naslov: Odnos između osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
( Relationship between personality factors measured by the BFQ and school success of high school students )
Izvornik: Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 1 (17); 171-181
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: Ličnost; Velikih pet dimenzija ličnosti; školski uspjeh
( Personality; Big Five personality traits; school success )
Sažetak:
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih hrvatskim prijevodom/adaptacijom Big Five upitnika i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. Sudjelovalo je 346 polaznika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 16 do 19 godina. Prema modelu velikih pet dimenzija ličnosti, BFQ čine sljedeće dimenzije i pod-dimenzije: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost/Empatija i Srdačnost/ Prijateljstvo), Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Opći uspjeh učenika na kraju školske godine (prosječna ocjena) uzet je kao mjera školskog uspjeha. Analiza korelacija pojedinačnih dimenzija ličnosti i općeg školskog uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnosti, uključujući obje njezine poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno pozitivno povezana sa školskim uspjehom. Između školskog uspjeha i Srdačnosti kao pod-dimenzije dimenzije Ugodnosti dobivena je negativna i niska, ali statistički značajna korelacija. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7, 1% varijance, pri čemu dimenzija Savjesnosti ima najveći udio (6, 1% objašnjene varijance). Rezultati generalno upućuju na zaključak da neke osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=62715
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odnos između osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
Upisao u CROSBI: kmatesic@ffzg.hr (kmatesic@ffzg.hr), 21. Sij. 2010. u 12:28 sati
Napomene:
Projekt je financirala Naklada Slap.



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4