Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole (CROSBI ID 158448)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Glasnović Gracin, Dubravka ; Domović, Vlatka
hrvatski
Upotreba matematičkih udžbenika u nastavi viših razreda osnovne škole
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o upotrebi matematičkih udžbenika u nastavi matematike u višim razredima osnovne škole u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno 2008. g. na uzorku od 987 nastavnika matematike iz različitih regija u Hrvatskoj. Istraživanjem je utvrđeno u kojoj mjeri se odabrani matematički udžbenik koristi u nastavi, na koji način se koristi, koji metodički postupci se primjenjuju prilikom upotrebe udžbenika u nastavi te je procijenjeno zadovoljstvo kvalitetom udžbenika matematike u Hrvatskoj. Dobiveni podaci pokazuju da se udžbenik u velikoj mjeri koristi u nastavi matematike i da ima veliki utjecaj u nastavi. On je glavni izvor u pripremi nastavnika za nastavni sat, a njegova organizacija, sugerirani metodički postupci i sadržaji utječu na sadržaj i organizaciju nastave, te metodičke postupke koji se primjenjuju na satu. Većina ispitanika prilikom obrade novih sadržaja koristi frontalni rad, nakon čega slijedi vježbanje rješavanjem zadataka iz udžbeničkog kompleta. Zadaci za domaću zadaću se također najčešće zadaju iz udžbeničkog kompleta, što znači da učenici udžbenik najviše koriste za vježbanje zadataka, dok ga nastavnik koristi kao teorijsku osnovu i pripremu za sat. Ukupno gledano nastavnici su zadovoljni trenutnim izborom udžbeničke literature iz matematike u Hrvatskoj.
učitelji matematike; matematički udžbenik; nastava matematike; osnovna škola; učenici
nije evidentirano
engleski
Using maths textbooks in lower secondary education
nije evidentirano
mathematics textbook; teaching; mathematics; primary school; mathematics teachers; pupils
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Psihologija, Pedagogija