crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 445645

Zbornik radova

Autori: Pribanić, Ljubica
Naslov: Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik
( The role of nonverbal communication in teacher-pupil relationship )
Izvornik: Zbornik radova / Ivon, Hicela (ur.). -
Skup: 5. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije "Prema kvalitetnoj školi"
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 16-18.11.2006.
Ključne riječi: neverbalna komunikacija u razredu; kategorije neverbalnih poruka; neverbalna poruka nasuprot verbalnoj poruci
( classroom nonverbal communication; categories of nonverbal messages; nonverbal versus verbal message )
Sažetak:
Škola je ustanova u kojoj se ovladava strategijom usvajanja znanja, vještina i navika dominantno verbalnim putem pa i očekujemo da verbalni izraz bude važniji od neverbalnoga. Učitelji, međutim, moraju biti svjesni i svojega neverbalnoga ponašanja te utjecaja na učenike. Neverbalni je dio komunikacije afektivan i stoga je učinkovito komunikacijsko sredstvo koje poboljšava odnos između učitelja i učenika te često ima veći utjecaj na učenike od verbalne komunikacije. U ovom će se radu analizirati neki vidovi neverbalne komunikacije u razredu. Učitelji razgovaraju s učenicima i bez riječi svojim izgledom i držanjem. Učitelji neverbalno komuniciraju kada određenom mimikom lica prate izgovorene sadržaje, kada pogled usmjeravaju u učenike ili mimo njih, kada povisuju ili snizuju glas, kada gestikuliraju i kada prijeteći podižu kažiprst. Učitelji pokazuju osjetljivost za neverbalne vidove komunikacije kada dodiruju učenike, kada poštuju prostor učenika, kada vode računa o vremenu kada razgovaraju s učenicima i kada biraju okolinu u kojoj razgovaraju. Kada učitelji vode brigu o rasporedu klupa i stolaca, kada biraju glazbu, boje, osvjetljenje i reguliraju temperaturu, kada vode brigu o svojem mirisu i mirisu okružja znači da su svjesni neverbalnih poruka koje iz toga proizlaze. Kao što učenici percipiraju učiteljeva neverbalna ponašanja tako isto i učitelj otkriva značenja neverbalnih poruka koje mu šalju učenici.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: rhojanic@erf.hr (rhojanic@erf.hr), 25. Vel. 2010. u 11:56 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4