Posljednjih nekoliko desetljeća dosta se pažnje posvećuje metakognitivnom razvoju djece. U skladu s radovima Piageta glavne su teme razvoj koncepcije mišljenja, ali i emocija, obrambenih mehanizama, odnosa stvarnog i nejasnog. Jedan od problema koji još nije dobio odgovarajuću pažnju jest razumijevanje razlika izmedu dva paralelna načina opisivanja vanjskog svijeta: subjektivnog i objektivnog. U ovom radu prikazuje se usporedba djece u dobi od šest i devet godina te adolescenata s obzirom na razumijevanje odnosa između osjeta i fizičkih obilježja objekata. Takoder se usporeduju i rezultati dobiveni u ovom ispitivanju s rezultatima koje je Subbotsky (1997) dobio na uzorcima britanskih ispitanika slične dobi. Razlike postoje između hrvatskih ispitanika različite životne dobi. Pokazalo se da stariji ispitanici daju više "subjektivnih" odgovora (odnosno osjete lokalizi-raju u senzornim organima, a ne u samim predmetima) što je u skladu s pret-postavljenom razinom kognitivnog razvoja. Izmedu hrvatskih i britanskih ispitanika postoje razlike izmedu frekve.ncija subjektivnih i objektivnih odgo-vora i u dobi od šest i u dobi od devet godina. Hrvatski ispitanici daju značajno više subjektivnih odgovora |