crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 447949

Časopis

Autori: Petrešević, Đurđica; Sorić, Izabela
Naslov: Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja
( Predictors of students' emotions in the self-regulated learning process )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 20 (2011), 1; 211-232
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Zimmermanov model samoregulacije učenja; emocije; strategije voljne kontrole; emocionalna kompetentnost; školsko postignuće
( Zimmerman’s three-phase self-regulation model; a performance phase; emotions; a volitional control strategy; an emotional competency; academic achievement )
Sažetak:
Zimmerman (2001) u svom modelu određuje samoregulirano učenje kao ciklički proces koji se sastoji od triju faza organiziranih po principu povratne sprege. U fazi promišljanja se na temelju analize zadatka postavljaju ciljevi i odabiru određene strategije za postizanje tih ciljeva. U fazi kontrole izvedbe primjenjuju se različiti načini poboljšanja izvedbe (učenja) koji se temelje na procesima samoopažanja i samokontrole. Faza refleksije započinje učenikovom evaluacijom vlastite izvedbe, a ovisno o tome čemu učenik pripiše rezultat svoje izvedbe, mijenjati će se njegove emocionalne reakcije, ponašanje i očekivanje uspjeha u budućnosti. Emocionalne reakcije i atribucije povratno utječu na fazu promišljanja, te time čine jedan ciklus samoregulacije. Dosadašnja istraživanja uglavnom su se bavila ispitivanjem uloge doživljenih emocija u fazi refleksije, a manje istraživanjem emocionalnog doživljavanja učenika tijekom druge dvije faze ciklusa samoregulacije učenja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakve emocije (sreću, opuštenost, ponos, ljutnju, nesretnost, poniženost i strah/anksioznost) doživljavaju učenici za vrijeme faze izvedbe (za vrijeme učenja matematike), kao i za vrijeme faze refleksije (nakon povratne informacije o postignuću na testu iz matematike), te u kojoj su mjeri emocionalna kompetentnost učenika, vrednovanje matematike, korištene strategije voljne kontrole izvedbe, te prijašnje i trenutno (na testu) školsko postignuće prediktivni za doživljavanje različitih emocija u različitim fazama samoregulacije učenja.. Istraživanje je provedeno na 65 učenika tri sedma razreda osnovne škole, a sadržavalo je dva dijela s razmakom od sedam dana unutar kojeg su učenici pisali test iz matematike. Rezultati su pokazali različite složaje prediktora za doživljavanje različitih emocija. Pri tome su se vrednovanje matematike i korištenje različitih strategija voljne kontrole učenja pokazali značajnim prediktorima za nekoliko različitih emocija za vrijeme učenja matematike, dok su postignuta ocjena na testu iz matematike i emocionalna kompetentnost bili najčešći značajni prediktori emocija doživljenih nakon dobitka povratne informacije o ocjeni na testu.
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=97849
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja
Upisao u CROSBI: izabela@unizd.hr (izabela@unizd.hr), 15. Ožu. 2010. u 12:13 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4