Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata (CROSBI ID 159816)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Munjas Samarin, Radenka ; Takšić, Vladimir
hrvatski
Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata
Posljednih nekoliko godina raste broj stručnjaka na polju školske psihologije koji, uz akademsko postignuće, naglašavaju važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz školovanje. Rezultati istraživanja idu u prilog tvrdnjama da se socijalne i emocionalne komepetencije mogu naučiti kroz programe integirrane u školski kurikulum (tzv. socijalno i emocionalno učenje, SEU). Takvi programi čine se učinkovitim načinom za smanjenje problematičnih ponašanja učenika i emocionalnih teškoća, dok istovremeno povećavaju socijalnu prilagodbu i potiču akademski uspjeh učenika. Rad donosi opsežan pregled postojećih programa i nekoliko aspekata klasifikacije programa za socijalno i emocionalno učenje (SEU) nastalih i primjenjivanih u svijetu (primarno u američkim školama) u posljednjih 10-tak godina. Budući da je cilj privući interes i poveći razumijevanje stručnjaka s područja obrazovanja i psihologije u svrhu primjene sličnih programa u Hrvatskoj, u radu se kritički razmatraju uvjeti razvoja, primjene i evaluacije efekata SEU programa.
emoionalna inteligencija; emocionalna kompetentnost; socijalno i emocionalno učenje; program; kurikulum; škola
nije evidentirano
engleski
Programmes for enhancing emotional and social competencies in children and adolescents
nije evidentirano
emotional intelligence; emotional competence; social and emotional learning; programme; curriculum; school
nije evidentirano