crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 450386

Časopis

Autori: Lončarić, Darko; Pejić Papak, Petra
Naslov: Profiliranje učiteljskih kompetencija
( Profiling teacher competences )
Izvornik: Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 2; 227-243
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: ishodi učenja; kompetencije; kvalifikacije; učitelji
( learning outcomes; competences; qualifications; teachers )
Sažetak:
Niz reformskih procesa visokog obrazovanja doveo je do reformuliranja odgojno-obrazovnih ciljeva koji se sve manje referiraju na to što nastavnik mora, a sve više na to što učenik može nakon aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu. Sve veći broj visokoškolskih nastavnika suočava se sa zahtjevom formuliranja nastavnih ciljeva u terminima kompetencija i ishoda učenja. Pri tome, za osmišljavanje primjerenih ishoda učenja na razini nastavnog predmeta ili sata, nastavnici moraju imati čvrsti oslonac u precizno i jasno definiranim kompetencijama na razini nastavnog programa, koje pak moraju biti u suglasju s područnim kompetencijama unutar pojedine struke i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Trenutno su u nastajanju mnogi važni dokumenti koji definiraju kompetencijski profil učitelja razredne nastave. Osnovni cilj ovog rada je javnosti pružiti pregled europskih i nacionalnih politika u području obrazovanja učitelja, kompetencija i kvalifikacija općenito te pregled zahtjeva koje pred učitelje postavlja suvremeni kurikulum uz primjere nacionalnih smjernica i standarda s opisima učiteljskih kompetencija. Temeljem analize svih navedenih elemenata formuliran je prijedlog kompetencijskog profila učitelja koji može poslužiti kao poticaj za promišljanje o sadržaju i strukturi područno-stručnih kompetencija učitelja, kao i poticaj za širu raspravu o jedinstvenim kriterijima obrazovanja učitelja i kompetencijama na razini programa učiteljskih studija.
Projekt / tema: 009-0342618-2193, 009-2271694-1326
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 450386.Loncaric_PejicPapak_2009_Profiliranje_uciteljskih_kompetencija.pdf (tekst priložen 22. Ožu. 2010. u 21:02 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Profiliranje učiteljskih kompetencija
Upisao u CROSBI: darko@ufri.hr (darko@ufri.hr), 22. Ožu. 2010. u 21:02 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4