crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 450836

Zbornik radova

Autori: Erceg, Inja; Lauri Korajlija, Anita
Naslov: Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom i akademskim uspjehom
( The relationship of test anxiety with perfectionism and academic achievement )
Izvornik: Knjiga sažetaka, 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa / Nazor (ur.). - Split : Naklada Slap , 2009. 167-168.
Skup: 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 11-14.11.2009.
Ključne riječi: ispitna anksioznost; pozitivan perfekcionizam; negativan perfekcionizam; akademski uspjeh
( test anxiety; positive perfectionism; negative perfectionism; academic achievement )
Sažetak:
Ispitna anksioznost, kao sklop fenomenoloških, fizioloških i bihevioralnih reakcija na podražaje vezane uz situacije procjene ili ispitivanja, može predstavljati motivator ukoliko je njen intenzitet blag (Spielberger i Vagg, 1995). Međutim, izražena ispitna anksioznost ostavlja niz neugodnih i negativnih posljedica na živote pojedinaca. Kod visoko ispitno anksioznih osoba izražen je motiv za izbjegavanjem neuspjeha. On se na bihevioralnoj razini manifestira kao izbjegavanje i odgađanje aktivnosti koje bi mogle dovesti do pogrešaka i neuspjeha, a što se u određenoj mjeri preklapa s negativnim perfekcionizmom. Cilj ovog istraživanja bio je pojasniti odnos ispitne anksioznosti s pozitivnim i negativnim perfekcionizmom, kao i ispitati povezanost navedenih varijabli s mjerama objektivnog (prolaznost na ispitima, prosječna ocjena na studiju) i subjektivnog akademskog uspjeha (zadovoljstvo sobom kao studentom) te sa subjektivnom važnošću ocjene. Također, željeli smo utvrditi razlike u izraženosti ispitne anksioznosti kod adaptivnih i neadaptivnih perfekcionista te neperfekcionista. 331 studenta fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ispunili su Upitnik ispitne anksioznosti (TAI) i Ljestvicu pozitivnog i negativnog perfekcionizma (PNPS) te odgovorili na pitanja vezana uz mjere akademskog uspjeha i važnosti ocjene. Utvrđeno je kako je ispitna anksioznost u značajnoj pozitivnoj korelaciji s negativnim perfekcionizmom dok s pozitivnim perfekcionizmom nije povezana. Izraženost ispitne anksioznosti statistički je značajno viša kod neadaptivnih perfekcionista u odnosu na adaptivne perfekcioniste i neperfekcioniste dok između tih dviju grupa razlike nisu utvrđene. Pozitivan perfekcionizam je nisko pozitivno povezan s važnošću ocjene te sa subjektivnom mjerom akademskog uspjeha, a negativan perfekcionizam nisko pozitivno povezan s važnošću ocjene te nisko negativno povezan sa subjektivnom mjerom akademskog uspjeha. Ispitna anksioznost je nisko negativno povezana sa svim ispitivanim mjerama akademskog uspjeha što upućuje na zaključak da što je razina ispitne anksioznosti viša, to su objektivni i subjektivni uspjeh na studiju manji. Iako ne možemo zaključivati o uzročno-posljedičnim vezama, dobivene povezanosti mogu upućivati na nepovoljne posljedice djelovanja ispitne anksioznosti na akademski uspjeh. U skladu s dobivenim nalazima možemo donijeti zaključak o važnosti pravovremenog prepoznavanja ispitne anksioznosti te rada na njenom ublažavanju i uklanjanju. U tome bi važnu ulogu trebale imati i odgojno-obrazovne institucije koje bi vođenje brige o dobrobiti svakog pojedinca u sustavu obrazovanja trebale prepoznati kao jednu od svojih temeljnih odgovornosti.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 130-1301683-1400
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: inerceg@ffzg.hr (inerceg@ffzg.hr), 23. Ožu. 2010. u 14:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4