crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 452350

Zbornik radova

Autori: Balabanić, Ivan; Mustapić, Marko
Naslov: Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka
( Internet Policial Communication in Croatia 2009. - Analysis of the Election Campaign for Zagreb, Split, Rijeka and Osijek Mayors )
Izvornik: 1. međunarodna kroatološka konferencija: knjiga sažetaka / Košutar, P. ; Šišak, M. ; Bracanović, T. (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji , 2009. 20-20 (ISBN: 978-953-6682-83-6).
Skup: 1. međunarodna kroatološka konferencija
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 1-3. 10. 2009.
Ključne riječi: politička komunikacija; Internet; izborna kampanja; lokalni izbori; Hrvatska
( political communication; internet; election campaign; local elections; Croatia )
Sažetak:
Politička komunikacija u izbornoj kampanji nastoji povezati političke ciljeve izbornog kandidata ili stranke s očekivanjima i težnjama birača, pa stoga političko komuniciranje Internetom ima veliki značaj u visokorazvijenim demokratskim društvima u kojima se sve veći broj birača svakodnevno koristi tim medijem. Zbog modernizacijskih posebnosti našeg društva politička komunikacija Internetom u Hrvatskoj je tek u svojim začetcima. Stoga je razumljivo da nema ni većeg broja istraživačkih radova na tom području. Ipak, kako je i u Hrvatskoj prisutan trend stalnog porasta broja korisnika Interneta javlja se potreba za istraživanjem oblika i metoda političke komunikacije putem tog medija. Prilika za provedbu takvog istraživanja su i ovogodišnji lokalni izbori, a čija je specifičnost da su se gradonačelnici po prvi put natječu izravno za vlast u dva izborna kruga. Internet možemo definirati kao masovni elektronski mediji koji označava točno određeni tip računalne mreže, odnosno svaku mrežu u kojoj je implementiran skup internetskih protokola. Izborna kampanja je planirana i organizirana politička djelatnost kojom izborni akteri nastoje dobiti što veću potporu birača za vlastite političke opcije i tako osvojiti vlast ili steći što veći udio u vlasti. Swanson i Mancini (1996) drže da proces amerikanizacije kampanja u drugim zemljama 80-ih i 90-ih godina 20. stoljeća ne bi bio moguć bez prethodne modernizacije, socijalnog i tehnološkog napretka u zemljama u kojima se amerikanizacija kampanje događala. Ovaj tehnološki i komunikacijski napredak odnosi se i na razvoj Interneta kao novog masovnog medija koji i kod nas ima stalni porast broja korisnika. Istovremeno, istraživanja (Lalić, 2003 ; Balabanić i Mustapić, 2008) ukazuju da su amerikanizirane kampanje u sve većoj mjeri prisutne i unutar hrvatske političke scene. S obzirom na navedeno odlučili smo provesti kvalitativnu i kvantitativnu analizu sadržaja službenih web stranica i blogova kandidata za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeka i Osijeka u razdoblju kampanje za lokalne izbore 2009. te na taj način utvrditi u kojoj su mjeri i na koje načine naše političke stranke i nezavisni kandidati počeli koristiti nove komunikacijske tehnologije za uspostavljanje kvalitetnije političke komunikacije s građanima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 194-1941558-1523
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Sociologija,Psihologija
Upisao u CROSBI: vesna@pilar.hr (vesna@pilar.hr), 25. Ožu. 2010. u 14:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4