Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka (CROSBI ID 559977)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko
hrvatski
Politička komunikacija internetom u Hrvatskoj 2009. Analiza izborne kampanje za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka
Politička komunikacija u izbornoj kampanji nastoji povezati političke ciljeve izbornog kandidata ili stranke s očekivanjima i težnjama birača, pa stoga političko komuniciranje Internetom ima veliki značaj u visokorazvijenim demokratskim društvima u kojima se sve veći broj birača svakodnevno koristi tim medijem. Zbog modernizacijskih posebnosti našeg društva politička komunikacija Internetom u Hrvatskoj je tek u svojim začetcima. Stoga je razumljivo da nema ni većeg broja istraživačkih radova na tom području. Ipak, kako je i u Hrvatskoj prisutan trend stalnog porasta broja korisnika Interneta javlja se potreba za istraživanjem oblika i metoda političke komunikacije putem tog medija. Prilika za provedbu takvog istraživanja su i ovogodišnji lokalni izbori, a čija je specifičnost da su se gradonačelnici po prvi put natječu izravno za vlast u dva izborna kruga. Internet možemo definirati kao masovni elektronski mediji koji označava točno određeni tip računalne mreže, odnosno svaku mrežu u kojoj je implementiran skup internetskih protokola. Izborna kampanja je planirana i organizirana politička djelatnost kojom izborni akteri nastoje dobiti što veću potporu birača za vlastite političke opcije i tako osvojiti vlast ili steći što veći udio u vlasti. Swanson i Mancini (1996) drže da proces amerikanizacije kampanja u drugim zemljama 80-ih i 90-ih godina 20. stoljeća ne bi bio moguć bez prethodne modernizacije, socijalnog i tehnološkog napretka u zemljama u kojima se amerikanizacija kampanje događala. Ovaj tehnološki i komunikacijski napredak odnosi se i na razvoj Interneta kao novog masovnog medija koji i kod nas ima stalni porast broja korisnika. Istovremeno, istraživanja (Lalić, 2003 ; Balabanić i Mustapić, 2008) ukazuju da su amerikanizirane kampanje u sve većoj mjeri prisutne i unutar hrvatske političke scene. S obzirom na navedeno odlučili smo provesti kvalitativnu i kvantitativnu analizu sadržaja službenih web stranica i blogova kandidata za gradonačelnike Zagreba, Splita, Rijeka i Osijeka u razdoblju kampanje za lokalne izbore 2009. te na taj način utvrditi u kojoj su mjeri i na koje načine naše političke stranke i nezavisni kandidati počeli koristiti nove komunikacijske tehnologije za uspostavljanje kvalitetnije političke komunikacije s građanima.
politička komunikacija; Internet; izborna kampanja; lokalni izbori; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Internet Policial Communication in Croatia 2009. - Analysis of the Election Campaign for Zagreb, Split, Rijeka and Osijek Mayors
nije evidentirano
political communication; internet; election campaign; local elections; Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
20-20.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
1. međunarodna kroatološka konferencija: knjiga sažetaka
Košutar, P. ; Šišak, M. ; Bracanović, T.
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6682-83-6
Podaci o skupu
1. međunarodna kroatološka konferencija
predavanje
01.10.2009-03.10.2009
Zagreb, Hrvatska