crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 454569

Časopis

Autori: Kopić, Kristina; Vranić, Andrea; Zarevski, Predrag
Naslov: Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda
( Gender and residential differences in implicit theories of intelligence in elementary school 8-graders )
Izvornik: Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 1; 29-53
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: implicitne teorije inteligencije; rana adolescencija; spolne razlike; veličina mjesta stanovanja
( implicit theories of intelligence; early adolescence; gender differences; size of the place of the residence )
Sažetak:
Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda s obzirom na spol i veličinu mjesta stanovanja sudionika. Na uzorku od 330 učenika i učenica primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.). Pokazao se trend da učenice u opisu inteligentne osobe veći značaj daju praktičnoj inteligenciji i motivaciji, a učenici kognitivnim sposobnostima, interpersonalnim osobinama, «akademskoj» inteligenciju i verbalnim sposobnostima te osobinama ličnosti i fizičkim karakteristikama. Također postoji trend da s povećanjem mjesta stanovanja sudionici kognitivne sposobnosti smatraju važnijima u određenju inteligencije u odnosu na interpersonalne osobine, motivaciju, osobine ličnosti i fizičke karakteristike. Taj je nalaz razmatran u terminima razlika vrijednosti u kolektivističkim i individualističkim kulturama. Učenice u odnosu na učenike u većoj mjeri smatraju da na inteligenciju podjednako utječu naslijeđe i okolina te da uspjeh u školi ovisi o inteligenciji. Najveći dio sudionika smatra kako nema spolnih razlika u ranoj adolescentnoj (48%) i odrasloj dobi (45%) u inteligenciji. Učenici sa sela i iz manjeg grada, u odnosu na učenike iz većeg grada, u većoj mjeri smatraju da školovanje povećava inteligenciju, a vezu inteligencije i uspjeha u školovanju i poslu percipiraju jačom.
Projekt / tema: 130-1301683-1417
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=62689
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda
Upisao u CROSBI: mparmac@ffzg.hr (mparmac@ffzg.hr), 29. Ožu. 2010. u 12:08 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4