Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda (CROSBI ID 161106)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda // Odgojne znanosti, 11 (2009), 1; 29-53

Podaci o odgovornosti

Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag

hrvatski

Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osnih razreda

Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda s obzirom na spol i veličinu mjesta stanovanja sudionika. Na uzorku od 330 učenika i učenica primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.). Pokazao se trend da učenice u opisu inteligentne osobe veći značaj daju praktičnoj inteligenciji i motivaciji, a učenici kognitivnim sposobnostima, interpersonalnim osobinama, «akademskoj» inteligenciju i verbalnim sposobnostima te osobinama ličnosti i fizičkim karakteristikama. Također postoji trend da s povećanjem mjesta stanovanja sudionici kognitivne sposobnosti smatraju važnijima u određenju inteligencije u odnosu na interpersonalne osobine, motivaciju, osobine ličnosti i fizičke karakteristike. Taj je nalaz razmatran u terminima razlika vrijednosti u kolektivističkim i individualističkim kulturama. Učenice u odnosu na učenike u većoj mjeri smatraju da na inteligenciju podjednako utječu naslijeđe i okolina te da uspjeh u školi ovisi o inteligenciji. Najveći dio sudionika smatra kako nema spolnih razlika u ranoj adolescentnoj (48%) i odrasloj dobi (45%) u inteligenciji. Učenici sa sela i iz manjeg grada, u odnosu na učenike iz većeg grada, u većoj mjeri smatraju da školovanje povećava inteligenciju, a vezu inteligencije i uspjeha u školovanju i poslu percipiraju jačom.

implicitne teorije inteligencije; rana adolescencija; spolne razlike; veličina mjesta stanovanja

nije evidentirano

engleski

Gender and residential differences in implicit theories of intelligence in elementary school 8-graders

nije evidentirano

implicit theories of intelligence; early adolescence; gender differences; size of the place of the residence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (1)

2009.

29-53

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice