crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 454632

Časopis

Autori: Kopić, Kristina; Vranić, Andrea; Zarevski, Predrag
Naslov: Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda
Izvornik: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 18 (2009), 3; 503-523
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: implicitne teorije inteligencije ; rana adolescencija ; metoda prototipa ; egzemplarna metoda
Sažetak:
Na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U opisu inteligentnih osoba navode osobine koje se mogu kategorizirati u kognitivne sposobnosti (28.00%), praktičnu inteligenciju (27.04%), interpersonalne osobine (18.37%), motivaciju (10.08%), «akademsku» inteligenciju i verbalne sposobnosti (8.29%) te ostale osobine ličnosti i fizičke karakteristike (8.23%). Najveći dio sudionika smatra da na inteligenciju u podjednakoj mjeri utječu naslijeđe i okolina (63.83%), da je inteligenciju moguće mnogo povećati (56.53%), da prvenstveno školovanje može znatno povećati inteligenciju (50.91%), da uspjeh u školovanju znatno ovisi o inteligenciji (48.63%), kao i uspjeh u poslu (61.21%), da je inteligencija najvažnija za školski uspjeh u matematici (44.92%) i fizici (24.92%), da nema spolnih razlika u inteligenciji u njihovoj (47.88%), niti u odrasloj dobi (45.15%), te da su osobe najinteligentnije između 21. i 39. godine (42.99%), tj. u periodu rane zrele dobi. Ovo je prvo istraživanje te vrste u Hrvatskoj na uzrastu ranih adolescenata. Najznačajniji je rezultat da učenici imaju formirane implicitne teorije inteligencije vrlo slične onima maturanata srednjih škola, što znači da se razmjerno rano razvijaju koncepti o inteligenciji.
Projekt / tema: 130-1301683-1417
Izvorni jezik: ENG
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: https://hrcak.srce.hr/39003
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=29163
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda
Upisao u CROSBI: mparmac@ffzg.hr (mparmac@ffzg.hr), 29. Ožu. 2010. u 12:31 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4