crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 454750

Disertacija

Autor: Floreani, Ivan
Naslov: Eksploatacijske značajke zrakoplova DASH Q-400
( Operation characteristics of aircraft DASH Q-400 )
Vrsta: diplomski rad
Fakultet: Fakultet prometnih znanosti
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 23.03.
Godina: 2010
Stranica: 82
Mentor: Steiner, Sanja
Neposredni voditelj: Tatalović, Mirko
Ključne riječi: zrakoplov DASH Q-400; eksploatacijske karakteristike; upravljačke površine
( aircraft DASH Q-400; operation characteristics; control surfaces )
Sažetak:
Predmet istraživanja ovoga diplomskog rada, kako i sam naziv upućuje, biti će eksploatacijske značajke zrakoplova DASH Q-400. DASH Q-400 kao jedan od najsuvremenijih turboprop zrakoplova u svijetu po letačkim obilježjima, tehnološkim dostignućima i ekonomičnosti ulazi u svijetski vrh zrakoplovne industrije. Ima nisku razinu buke po čemu su i dobili naziv Q ( quiet-tih ), a ekološki su među najprihvatljivijima po količini ispuštanja ugljičnog dioksida čemu se u posljednje vrijeme posvećuje sve više pažnje. Cilj i svrha istraživanja jest utvrditi kako će hrvatska nacionalna zrakoplovna kompanija Croatia Airlines eksploatacijom ovoga tipa zrakoplova (povećanjem broja letova prema jugoistoku Europe i profitabilnijim poslovanjem zimi) preuzeti ulogu regionalnog lidera. Zato je Croatia Airlines kupila upravo tip zrakoplova DASH-Q 400 koji ima 76 sjedala i dva pomoćna. Republika Hrvatska i Zagreb žele se nametnuti kao središte budućeg ujedinjenog zračnog prometa u regiji. Diplomski je rad podijeljen u sedam poglavlja. Slijedom metodologije izrade znanstvenih i stručnih radova, u uvodnom je dijelu postavljena problematika istraživanja, definiran je cilj istraživanja, prikazana su prethodna istraživanja promatrane problematike, te je predočena struktura rada. U drugom dijelu rada pod nazivom Performance zrakoplova DASH Q-400 navode se tehničke karakteristike navedenog tipa zrakoplova i teorijski se obrađuju performanse zrakoplova. U trećem dijelu rada obrađuju se upravljačke površine zrakoplova DASH Q-400, njihov položaj na zrakoplovu, sastavni dijelovi i princip rada. Naslov četvrtoga dijela rada jest Sustav kontrole rada upravljačkih površina (FCECU -FLIGHT CONTROL ELECTRONIC CONTROL UNIT). U tom se dijelu obrađuje računalo kojim se kontrolira i nadgleda rad svih sastavnih dijelova koji čine upravljačke površine na zrakoplovu. U petom dijelu rada Moguće tehnološke inovacije upravljačkih površina obrađuju se dva potpuno nova sustava upravljačkih površina. To su samoobnavljujuće upravljačke površine (SRFCS - SELF REPAIRING FLIGHT CONTROL SYSTEM) i inteligentne upravljačke površine (IFCS - INTELLIGENT FLIGHT CONTROL SYSTEM) koja još nisu u upotrebi, no njihovim daljnjim razvitkom i uvođenjem u upotrebu kod komercijalnih zrakoplova povećala bi se sigurnost zračnog prometa. Komparativne eksploatacijske prednosti zrakoplova DASH Q-400 naslov je šestog dijela rada u kojem se govori zašto je taj tip zrakoplova uveden u flotu Croatia Airlinesa umjesto prethodno korištenog zrakoplova tipa ATR42. Navedene su prednosti u eksploataciji upravo tog tipa zrakoplova u odnosu na druge zrakoplove u floti, tj. dana je komparativna analiza flote Croatia Airlinesa. U sedmom, i ujedno posljednjem dijelu rada, Zaključku, iznose se zaključci koji proizlaze iz istraživanja ostvarenog u ovom rau.
Projekt / tema: 135-1352339-3045
Izvorni jezik: hrv
Znanstvena područja:
Tehnologija prometa i transport
Puni text rada: 454750.Floriani_DiplRad.doc (tekst priložen 29. Ožu. 2010. u 13:25 sati)
Upisao u CROSBI: ssteiner@fpz.hr (ssteiner@fpz.hr), 29. Ožu. 2010. u 13:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4