Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca (CROSBI ID 474902)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Dadić, Jelena ; Lelas, Anijana ; Mikulandra, Ivona ; Pavin, Tina ; Šimić, Slavica ; Zelić, Sandra ; Ćubela, Vera Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca // XII Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova / Ilija Manenica (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2000. str. 11-x

Podaci o odgovornosti

Dadić, Jelena ; Lelas, Anijana ; Mikulandra, Ivona ; Pavin, Tina ; Šimić, Slavica ; Zelić, Sandra ; Ćubela, Vera

hrvatski

Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca

Jedna linija istraživanja atribucija u domeni postignuća fokusirala se na koncept “samohendikepiranja”, kojim se označavaju strategije manipuliranja atribucijama (ne)uspjeha prije same izvedbe kako bi se umanjile negativne implikacije neuspjeha i pojačale pozitivne implikacije uspjeha po samopoštovanje. Premda je korištenje ovakvih strategija proaktivnog atribuiranja (ne)uspjeha određeno prvenstveno karakteristikama same situacije izvedbe, utvrđeno je da postoje i individualne razlike u sklonosti samohendikepiranju u različitim kontekstima. Glavni cilj ovog rada bio je ispitati povezanost ovih individualnih razlika sa samopoštovanjem, o čemu su do sada iznijete različite i posve suprotne pretpostavke. U istraživanju u kome je sudjelovalo 114 učenika zadarskih srednjih škola primijenjene su Skala samohendikepiranja Jonesa i Rhodewalta (1982) i Rosenbergova (1965) Skala samopoštovanja. Dobivena je negativna povezanost između rezultata na ove dvije skale, koja je u skladu s tumačenjem Snydera i Higginsa (1988) o ulozi samohendikepiranja u zaštiti i/ili jačanju slike o sebi. Također, muški su ispitanici postigli značajno veći rezultat na Skali samohendikepiranja, što je sukladno rezultatima većine prethodnih istraživanja koja su se bavila spolnim razlikama u samohendikepiranju.

Atribucije; samopoštovanje; uspjeh; neuspjeh

nije evidentirano

engleski

Disposition for proactive attribution of (un)success and self-esteem among Zadar's high school students

nije evidentirano

Attributions; self-esteem; success; failure

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-x.

2000.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XII Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova

Ilija Manenica

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

XII. dani psihologije u Zadru

ostalo

25.05.2000-27.05.2000

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija