crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 461128

Zbornik radova

Autori: Sekulić, Ivana; Šunjić, Marijana; Penezić, Zvjezdan
Naslov: Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca
( Components of "partner market value" as predictors of self-esteem among men and women )
Izvornik: Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije / Đapić, Renko (ur.). - Sarajevo : Filozofski fakultet u Sarajevu , 2009. 15-15.
Skup: 1. Sarajevski dani psihologije
Mjesto i datum: Sarajevo, BiH, 04-05.12.2009
Ključne riječi: vrijednost na tržištu; samopoštovanje; muškarci; žene
( partner market value; self-esteem; men; women )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnose različitih komponenti vrijednosti na „tržištu“ partnera i samopoštovanja. Vrijednost na „tržištu“ partnera važan je koncept u okvru evolucijske psihologije koji se odnosi na sve karakteristike koje pojedinac posjeduje, a koje na neki načim doprinose njegovom reproduktivnom uspjehu. Glavne komponente te vrijednosti, koje odražavaju preferencije suprotnog spola, različite su za žene i muškarce (barem s perspektive evolucijske psihologije). Preferencije muškaraca i žena za određenim karakteristikama evoluirale su kao rezultat različitih adaptivnih problema s kojima su se muškarci i žene susretali. Tako je kod muškaraca na „cijeni“ sposobnost ulaganja resursa, a kod žena karakteristike koje ukazuju na reproduktivni uspjeh. Upravo zbog toga, za očekivati je različite prediktore samopoštovanja kod žena i muškaraca. Istraživanje je provedeno na 100 sudionica i 81 sudionikum prosječne dobi M=21, 56 (sd=1, 60) za žene i M=21, 96 (sd=2, 32) za muškarce. Korištene su različite samoprocjene vrijednosti na „tržištu“ partnera, neki sociodemografski indikatori vrijednosti, te Rosenbergova skala samopoštovanja. Dobiveni rezultati uklapaju se u postavljene hipoteze. Prediktori samopoštovanja kod muškaraca vezani su uz posjedovanje resursa, a kod žena uz fizičku atraktivnost. Neke karakteristike ličnosti su se pokazale prediktorima samopoštovanja kod oba spola. Rezultati su interpretirani u kontekstu evolucijski oblikovanih preferencija pri izboru partnera.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: zvjezdan@unizd.hr (zvjezdan@unizd.hr), 5. Tra. 2010. u 22:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4