Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca (CROSBI ID 561603)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Sekulić, Ivana ; Šunjić, Marijana ; Penezić, Zvjezdan Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca // Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije / Đapić, Renko (ur.). Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2009. str. 15-15

Podaci o odgovornosti

Sekulić, Ivana ; Šunjić, Marijana ; Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnose različitih komponenti vrijednosti na „tržištu“ partnera i samopoštovanja. Vrijednost na „tržištu“ partnera važan je koncept u okvru evolucijske psihologije koji se odnosi na sve karakteristike koje pojedinac posjeduje, a koje na neki načim doprinose njegovom reproduktivnom uspjehu. Glavne komponente te vrijednosti, koje odražavaju preferencije suprotnog spola, različite su za žene i muškarce (barem s perspektive evolucijske psihologije). Preferencije muškaraca i žena za određenim karakteristikama evoluirale su kao rezultat različitih adaptivnih problema s kojima su se muškarci i žene susretali. Tako je kod muškaraca na „cijeni“ sposobnost ulaganja resursa, a kod žena karakteristike koje ukazuju na reproduktivni uspjeh. Upravo zbog toga, za očekivati je različite prediktore samopoštovanja kod žena i muškaraca. Istraživanje je provedeno na 100 sudionica i 81 sudionikum prosječne dobi M=21, 56 (sd=1, 60) za žene i M=21, 96 (sd=2, 32) za muškarce. Korištene su različite samoprocjene vrijednosti na „tržištu“ partnera, neki sociodemografski indikatori vrijednosti, te Rosenbergova skala samopoštovanja. Dobiveni rezultati uklapaju se u postavljene hipoteze. Prediktori samopoštovanja kod muškaraca vezani su uz posjedovanje resursa, a kod žena uz fizičku atraktivnost. Neke karakteristike ličnosti su se pokazale prediktorima samopoštovanja kod oba spola. Rezultati su interpretirani u kontekstu evolucijski oblikovanih preferencija pri izboru partnera.

vrijednost na tržištu; samopoštovanje; muškarci; žene

nije evidentirano

engleski

Components of "partner market value" as predictors of self-esteem among men and women

nije evidentirano

partner market value; self-esteem; men; women

nije evidentirano

Podaci o prilogu

15-15.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije

Đapić, Renko

Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

Podaci o skupu

1. sarajevski dani psihologije

predavanje

01.01.2009-01.01.2009

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Psihologija