Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca (CROSBI ID 561603)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sekulić, Ivana ; Šunjić, Marijana ; Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnose različitih komponenti vrijednosti na „tržištu“ partnera i samopoštovanja. Vrijednost na „tržištu“ partnera važan je koncept u okvru evolucijske psihologije koji se odnosi na sve karakteristike koje pojedinac posjeduje, a koje na neki načim doprinose njegovom reproduktivnom uspjehu. Glavne komponente te vrijednosti, koje odražavaju preferencije suprotnog spola, različite su za žene i muškarce (barem s perspektive evolucijske psihologije). Preferencije muškaraca i žena za određenim karakteristikama evoluirale su kao rezultat različitih adaptivnih problema s kojima su se muškarci i žene susretali. Tako je kod muškaraca na „cijeni“ sposobnost ulaganja resursa, a kod žena karakteristike koje ukazuju na reproduktivni uspjeh. Upravo zbog toga, za očekivati je različite prediktore samopoštovanja kod žena i muškaraca. Istraživanje je provedeno na 100 sudionica i 81 sudionikum prosječne dobi M=21, 56 (sd=1, 60) za žene i M=21, 96 (sd=2, 32) za muškarce. Korištene su različite samoprocjene vrijednosti na „tržištu“ partnera, neki sociodemografski indikatori vrijednosti, te Rosenbergova skala samopoštovanja. Dobiveni rezultati uklapaju se u postavljene hipoteze. Prediktori samopoštovanja kod muškaraca vezani su uz posjedovanje resursa, a kod žena uz fizičku atraktivnost. Neke karakteristike ličnosti su se pokazale prediktorima samopoštovanja kod oba spola. Rezultati su interpretirani u kontekstu evolucijski oblikovanih preferencija pri izboru partnera.
vrijednost na tržištu; samopoštovanje; muškarci; žene
nije evidentirano
engleski
Components of "partner market value" as predictors of self-esteem among men and women
nije evidentirano
partner market value; self-esteem; men; women
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-15.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije
Đapić, Renko
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
Podaci o skupu
1. sarajevski dani psihologije
predavanje
01.01.2009-01.01.2009
Sarajevo, Bosna i Hercegovina