Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti (CROSBI ID 163916)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sindik, Joško ; Radulović, Tatjana Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 1; 67-88

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Radulović, Tatjana

hrvatski

Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti

Pretpostavili smo da odgojiteljice koje su emocionalno kompetentnije, empatičnije i maštovitije, vjerojatno i doživljavaju manje stresa na poslu. Za provjeru ove temeljne hipoteze, ispitali samo mogućnost predviđanja doživljavanja stresa odgojitelja na osnovi dimenzija empatije i mašte, te dimenzija emocionalne kompetencije. Ispitali smo sve odgojiteljice Dječjeg vrtića „Zvončić“ i Dječjeg vrtića „Radost“ u Zagrebu te Dječjeg vrtića „Sisak Novi“ u Sisku (N = 102), primijenivši mjerne isnstrumente za mjerenje stresa odgojiteljica, upitnik empatije i mašte, te emocionalne kompetencije. Utvrdili smo da postoji statistički značajna mogućnost predviđanja ukupnog stresa odgojitelja na osnovi dimenzija empatije i mašte. Rezultat na skali empatije dobar je prediktor stresa. Međutim, nije pronađena i značajna mogućnost prognoze specifične varijable opći stres na temelju empatije i mašte, kao ni mogućnost predviđanja ukupnog stresa odgojitelja na osnovi dimenzija emocionalne kompetencije. Dane su i smjernice za buduća istraživanja.

predškolski; povezanost; predikcija; stres; emocionalna

nije evidentirano

engleski

Predicting the experience of teacher's stress with their emotional competence, empathy and imagination

nije evidentirano

preschool; association; prediction; stress; emotional

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (1)

2010.

67-88

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija