crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 472354

Zbornik radova

Autori: Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna
Naslov: Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
( The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes )
Izvornik: XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju , 2010. 99-99 (ISBN: 978-953-7237-65-3).
Skup: XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 27.-29.05.2010.
Ključne riječi: motivacija; uvjerenja o kompetentnosti; vrijednosti
( motivation; competence beliefs; values )
Sažetak:
Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeničkih očekivanja uspjeha u zadacima iz tog područja i na temelju subjektivne vrijednosti koju pridaju uspjehu u tim aktivnostima. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo htjeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s nekim obrazovnim ishodima poput uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. U istraživanju je sudjelovalo 387 učenika osnovne škole od 5. do 8. razreda koji su ispunjavali upitnik sastavljen od skala kojima su ispitivani uvjerenja o kompetentnosti i percepcija vrijednosti zadatka, a također su prikupljene i njihove ocjene. Rezultati konfirmatorne faktorske analize, u skladu s rezultatima prethodnih istraživanja, potvrđuju da očekivanja uspjeha i uvjerenja o sposobnosti nisu empirijski razlučiva te predstavljaju jedan faktor, dok percepciju vrijednosti predstavljaju tri faktora (važnost, korisnost i interes). Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je uloga motivacijskih uvjerenja u predikciji uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. Kao ključni prediktori uspjeha u matematici izdvajaju se prethodna uspješnost u matematici te uvjerenje o kompetentnosti, dok je ključni prediktor za predviđanje želje za bavljenjem područjem matematike varijabla interesa. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te mogu biti vrlo korisni u određivanju smjernica za planiranje poučavanja koje jednako doprinosi razvoju matematičkih kompetencija, kao i održavanju kontinuiranog interesa za područje matematike.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 130-1301676-1357
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: nbernardi@ffzg.hr (nbernardi@ffzg.hr), 31. Svi. 2010. u 13:30 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4