Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima (CROSBI ID 563763)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeničkih očekivanja uspjeha u zadacima iz tog područja i na temelju subjektivne vrijednosti koju pridaju uspjehu u tim aktivnostima. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo htjeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s nekim obrazovnim ishodima poput uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. U istraživanju je sudjelovalo 387 učenika osnovne škole od 5. do 8. razreda koji su ispunjavali upitnik sastavljen od skala kojima su ispitivani uvjerenja o kompetentnosti i percepcija vrijednosti zadatka, a također su prikupljene i njihove ocjene. Rezultati konfirmatorne faktorske analize, u skladu s rezultatima prethodnih istraživanja, potvrđuju da očekivanja uspjeha i uvjerenja o sposobnosti nisu empirijski razlučiva te predstavljaju jedan faktor, dok percepciju vrijednosti predstavljaju tri faktora (važnost, korisnost i interes). Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je uloga motivacijskih uvjerenja u predikciji uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. Kao ključni prediktori uspjeha u matematici izdvajaju se prethodna uspješnost u matematici te uvjerenje o kompetentnosti, dok je ključni prediktor za predviđanje želje za bavljenjem područjem matematike varijabla interesa. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te mogu biti vrlo korisni u određivanju smjernica za planiranje poučavanja koje jednako doprinosi razvoju matematičkih kompetencija, kao i održavanju kontinuiranog interesa za područje matematike.
motivacija; uvjerenja o kompetentnosti; vrijednosti
nije evidentirano
engleski
The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes
nije evidentirano
motivation; competence beliefs; values
nije evidentirano
Podaci o prilogu
99-99.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja
Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan
Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju
978-953-7237-65-3
Podaci o skupu
XVII. dani psihologije u Zadru
predavanje
27.05.2010-29.05.2010
Zadar, Hrvatska