Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima (CROSBI ID 563763)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima // XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana et al. (ur.). Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010. str. 99-99

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima

Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeničkih očekivanja uspjeha u zadacima iz tog područja i na temelju subjektivne vrijednosti koju pridaju uspjehu u tim aktivnostima. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo htjeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s nekim obrazovnim ishodima poput uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. U istraživanju je sudjelovalo 387 učenika osnovne škole od 5. do 8. razreda koji su ispunjavali upitnik sastavljen od skala kojima su ispitivani uvjerenja o kompetentnosti i percepcija vrijednosti zadatka, a također su prikupljene i njihove ocjene. Rezultati konfirmatorne faktorske analize, u skladu s rezultatima prethodnih istraživanja, potvrđuju da očekivanja uspjeha i uvjerenja o sposobnosti nisu empirijski razlučiva te predstavljaju jedan faktor, dok percepciju vrijednosti predstavljaju tri faktora (važnost, korisnost i interes). Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je uloga motivacijskih uvjerenja u predikciji uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. Kao ključni prediktori uspjeha u matematici izdvajaju se prethodna uspješnost u matematici te uvjerenje o kompetentnosti, dok je ključni prediktor za predviđanje želje za bavljenjem područjem matematike varijabla interesa. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te mogu biti vrlo korisni u određivanju smjernica za planiranje poučavanja koje jednako doprinosi razvoju matematičkih kompetencija, kao i održavanju kontinuiranog interesa za područje matematike.

motivacija; uvjerenja o kompetentnosti; vrijednosti

nije evidentirano

engleski

The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes

nije evidentirano

motivation; competence beliefs; values

nije evidentirano

Podaci o prilogu

99-99.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja

Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan

Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju

978-953-7237-65-3

Podaci o skupu

XVII. dani psihologije u Zadru

predavanje

27.05.2010-29.05.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija