crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 473301

Zbornik radova

Autori: Baban, Mirjana; Ćosić, Elena Sakač, Maja; Mijić, Pero; Antunović, Boris; Bobić, Tina; Bogdanović, Vladimir
Naslov: Različiti načini testiranja inteligencije kod konja
( Different Ways of Horse Intelligence Testing )
Izvornik: XVII međunarodno savjetovanje, Krmiva 2009 - zbornik sažetaka / Lulić, Slavko (ur.). - Zagreb : Krmiva d.o.o. , 2010. 139-140.
ISSN: 1847-2370
Skup: XVII međunarodno savjetovanje, Krmiva 2010
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 07-09.06.2010.
Ključne riječi: konji; testiranje; inteligencija; sposobnost učenja
( horses; testing; intelligence; learning ability )
Sažetak:
Inteligencija konja je kombinacija urođenih karakteristika živčanog sustava i razvojne inteligencije, oblikovane iskustvom i učenjem, a moguće ju je mjeriti testovima. Inteligencija se u bihevioralnoj znanosti može prepoznati kao razlika između sposobnosti uočavanja i razumijevanja, a spremnost pokoravanja ljudskim očekivanjima je sposobnost učenja. Razlikuje se: senzitizacija i habituacija, klasično uvjetovanje, instrumentalno učenje, učenje uviđanjem i po modelu, stjecanje senzo-motornih vještina i verbalno učenje. Sposobnost učenja se može izmjeriti pomoću mjerenja vremena koje je konju potrebno kako bi naučio riješiti neki zadatak ili problem. Za konja u divljini navikavanje na jahaću opremu, dvoprege i ograničavanje kretanja znači kako je postao plijenom, ali ljudi su konje naučili kako da prevladaju takav način razmišljanja. Očekivanja od konja su često u sukobu s njegovom naravi. Pretpostavka je kako će konji na kojima se provodi više testova imati veći talent za učenje i izvan testnih situacija. Konji vrlo brzo nauče naredbe i govor tijela, te razumiju zvukove. Činjenica je kako javni i znanstveni interes za učenje i percepciju konja raste. U stvarnosti, konji upravljaju ne samo običnim kognitivnim zadacima nego i mentalnim izazovima jednako dobro. Većina uzgajivača koristi negativan pristup i primjenu sile dok bi pozitivan poticaj zapravo znatno pojačao uspješnost treninga. Istraživanja su pokazala i kako rana iskustva konja mogu utjecati na kasniju sposobnost učenja. Konj ima prilično efikasnu memoriju i koncentraciju na učenje. Istražuje se svaki dio podražaja – odgovora – poticaja u pokušaju da se bolje razumije kako ova teorija funkcionira s konjima i kako se to može primijeniti na trening konja. Rezultati testa ukazuju kako su neki konji sposobni za koncept učenja, a analiza upućuje na to kako konji radije pažljivo prate što se od njih očekuje nego da jednostavno nauče test putem pokušaja i pogrešaka.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 079-0790466-0601, 079-0793448-3572
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Poljoprivreda (agronomija),Biotehnologija
Upisao u CROSBI: mbaban@pfos.hr (mbaban@pfos.hr), 10. Lip. 2010. u 11:30 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4