crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 474926

Časopis

Autori: Živčić-Bećirević, Ivanka; Rački, Željko
Naslov: Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
( The role of automatic thoughts, learning habits and test anxiety in elementary school students' academic achievement and satisfaction )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 15 (2006), 6; 987-1004
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: automatske misli; ispitna anksioznost; školski uspjeh
( automatic thoughts; test anxiety; school success )
Sažetak:
Ovim su se ispitivanjem željele provjeriti moguće razvojne razlike u ulozi automatskih misli u objašnjenju školskog uspjeha kod djece. Korištena je ranije konstruirana skala za procjenu automatskih misli pri učenju i polaganju ispita koja je kod studenata rezultirala s četiri interpretabilna faktora: strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja, nedostatak motivacije i interesa, pozitivne/ohrabrujuće misli. Ispitivanje je provedeno sa 720 učenika 6. do 8. razreda osnovne škole, u dobi od 12 do 14 godina. Pored automatskih misli pri učenju, učenici su procjenjivali svoju ispitnu anksioznost, kao i navike učenja. Sva tri tipa negativnih, ali ne i pozitivne automatske misli pokazale su se značajnim prediktorom školskog uspjeha, dok su se pozitivne misli, kao i negativne misli koje odražavaju strah od neuspjeha i strah od razočarenje roditelja pokazale značajnim prediktorom zadovoljstva učenika. Djevojčice imaju značajno više negativnih misli koje opisuju strah od neuspjeha u odnosu na dječake, što se odražava i u njihovoj jače izraženoj ispitnoj anksioznosti. One također ulažu više napora u učenje i postižu bolji uspjeh, ali su manje zadovoljne svojim školskim postignućima od dječaka. Premda nema dobne razlike u učestalosti pozitivnih misli, stariji učenici imaju više negativnih misli od mlađih, kao i jače izraženu ispitnu anksioznost. Negativne automatske misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja značajno pridonose uspjehu i zadovoljstvu samo kod starijih, a ne i mlađih učenika.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 474926.02zivcic.pdf (tekst priložen 7. Ruj. 2011. u 14:09 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=28647
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
Upisao u CROSBI: zracki@ufos.hr (zracki@ufos.hr), 30. Lip. 2010. u 09:12 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4