Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika (CROSBI ID 164719)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Živčić-Bećirević, Ivanka ; Rački, Željko Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 15 (2006), 6; 987-1004

Podaci o odgovornosti

Živčić-Bećirević, Ivanka ; Rački, Željko

hrvatski

Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika

Ovim su se ispitivanjem željele provjeriti moguće razvojne razlike u ulozi automatskih misli u objašnjenju školskog uspjeha kod djece. Korištena je ranije konstruirana skala za procjenu automatskih misli pri učenju i polaganju ispita koja je kod studenata rezultirala s četiri interpretabilna faktora: strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja, nedostatak motivacije i interesa, pozitivne/ohrabrujuće misli. Ispitivanje je provedeno sa 720 učenika 6. do 8. razreda osnovne škole, u dobi od 12 do 14 godina. Pored automatskih misli pri učenju, učenici su procjenjivali svoju ispitnu anksioznost, kao i navike učenja. Sva tri tipa negativnih, ali ne i pozitivne automatske misli pokazale su se značajnim prediktorom školskog uspjeha, dok su se pozitivne misli, kao i negativne misli koje odražavaju strah od neuspjeha i strah od razočarenje roditelja pokazale značajnim prediktorom zadovoljstva učenika. Djevojčice imaju značajno više negativnih misli koje opisuju strah od neuspjeha u odnosu na dječake, što se odražava i u njihovoj jače izraženoj ispitnoj anksioznosti. One također ulažu više napora u učenje i postižu bolji uspjeh, ali su manje zadovoljne svojim školskim postignućima od dječaka. Premda nema dobne razlike u učestalosti pozitivnih misli, stariji učenici imaju više negativnih misli od mlađih, kao i jače izraženu ispitnu anksioznost. Negativne automatske misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja značajno pridonose uspjehu i zadovoljstvu samo kod starijih, a ne i mlađih učenika.

automatske misli; ispitna anksioznost; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

The role of automatic thoughts, learning habits and test anxiety in elementary school students' academic achievement and satisfaction

nije evidentirano

automatic thoughts; test anxiety; school success

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (6)

2006.

987-1004

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost