Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika (CROSBI ID 164719)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Rački, Željko
hrvatski
Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
Ovim su se ispitivanjem željele provjeriti moguće razvojne razlike u ulozi automatskih misli u objašnjenju školskog uspjeha kod djece. Korištena je ranije konstruirana skala za procjenu automatskih misli pri učenju i polaganju ispita koja je kod studenata rezultirala s četiri interpretabilna faktora: strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja, nedostatak motivacije i interesa, pozitivne/ohrabrujuće misli. Ispitivanje je provedeno sa 720 učenika 6. do 8. razreda osnovne škole, u dobi od 12 do 14 godina. Pored automatskih misli pri učenju, učenici su procjenjivali svoju ispitnu anksioznost, kao i navike učenja. Sva tri tipa negativnih, ali ne i pozitivne automatske misli pokazale su se značajnim prediktorom školskog uspjeha, dok su se pozitivne misli, kao i negativne misli koje odražavaju strah od neuspjeha i strah od razočarenje roditelja pokazale značajnim prediktorom zadovoljstva učenika. Djevojčice imaju značajno više negativnih misli koje opisuju strah od neuspjeha u odnosu na dječake, što se odražava i u njihovoj jače izraženoj ispitnoj anksioznosti. One također ulažu više napora u učenje i postižu bolji uspjeh, ali su manje zadovoljne svojim školskim postignućima od dječaka. Premda nema dobne razlike u učestalosti pozitivnih misli, stariji učenici imaju više negativnih misli od mlađih, kao i jače izraženu ispitnu anksioznost. Negativne automatske misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja značajno pridonose uspjehu i zadovoljstvu samo kod starijih, a ne i mlađih učenika.
automatske misli; ispitna anksioznost; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
The role of automatic thoughts, learning habits and test anxiety in elementary school students' academic achievement and satisfaction
nije evidentirano
automatic thoughts; test anxiety; school success
nije evidentirano
Podaci o izdanju
15 (6)
2006.
987-1004
objavljeno
1330-0288