crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 476976

Disertacija

Autor: Bavčević, Tonči
Naslov: Analiza povezanosti dimenzija interpersonalne komunikacije i kvalitete nastavnog procesa u kineziološkoj edukaciji
( Analysis of relations between dimensions of interpersonal communication and quality of educational process in kinesiological education )
Vrsta: doktorska disertacija
Fakultet: Kineziološki fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Splitu
Mjesto: Split
Datum: 09.07.
Godina: 2010
Stranica: 219
Mentor: Babin, Josip ; Prskalo, Ivan
Ključne riječi: interpersonalna komunikacija; nastavni proces; kineziološka edukacija
( interpersonal communication; educational process; kinesiological education )
Sažetak:
Cilj provedenog istraživanja bila je analiza komunikoloških aspekata nastave tjelesne i zdravstvene kulture kao generativnih čimbenika u procesu edukacije. Analizom je obuhvaćena kvaliteta nastavnog procesa te modaliteti interpersonalne komunikacije kao i njihova međusobna povezanost. Ispitan je i stupanj subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim satom te njegova povezanost s kvalitetom nastavnog procesa i modalitetima interpersonalne komunikacije. Eksperimentom je obuhvaćeno 120 ispitanika, od čega 55 studentica i 65 studenata Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Procjena kvalitete dimenzija nastavnog procesa, manifestacija dimenzija interpersonalne komunikacije te stupnja subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim satom, izvršena je metodom direktne opservacije javnih predavanja studenata. Kako bi se izvršila kolekcija podataka konstruirana su tri nova mjerna instrumenta, i to: Upitnik za procjenu kvalitete nastavnog procesa (UN1), Upitnik za procjenu modaliteta interpersonalne komunikacije (UK1) te Anketni upitnik za procjenu subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim satom (SZN1). Temeljem dobivenih nalaza utvrđeno je da mjerni instrumenti imaju dobre metrijske karakteristike te omogućuju kolekciju znanstveno valjanih podataka. U području nastavnog procesa potvrđeno je da su pripadajuće dimenzije međusobno zavisne te da je mjera kvalitete nastavnog procesa u cjelini određena vrijednostima pojedinih dimenzija kvalitete nastave. Analizom procesa interpersonalne komunikacije utvrđeno je da su pojedine komunikacijske dimenzije međusobno povezane i uvjetovane. Također potvrđeno je da stupanj subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim procesom značajno ovisi o manifestacijama dimenzija interpersonalne komunikacije. Komparativnom analizom subuzoraka utvrđene su značajne razlike u kvaliteti pojedinih dimenzija nastavnog procesa između studentica i studenata. Nisu evidentirana razlike u dimenzijama procesa interpersonalne komunikacije, mjeri globalne kvalitete nastavnog procesa, kao ni stupnju subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim procesom. Analizom povezanosti interpersonalne komunikacije i nastavnog procesa utvrđeno je da su njihove dimenzije međusobno povezane te da su pojedine dimenzije kvalitete nastavnog procesa određene dimenzijama procesa interpersonalne komunikacije. Definirana su tri modaliteta interpersonalne komunikacije u nastavi, od kojih modalitet s najvišim manifestacijama svih komunikacijskih dimenzija ostvaruje optimalan utjecaj na kvalitetu provedbe nastavnog procesa.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: bavcevic@kifst.hr (bavcevic@kifst.hr), 15. Srp. 2010. u 12:28 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4