crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 477243

Disertacija

Autor: Đurđan, Nikolina
Naslov: Rad s djecom s posebnim potrebama
( Work with children with special needs )
Vrsta: završni rad - preddiplomski studij
Fakultet: Učiteljski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Petrinja
Datum: 15.07.
Godina: 2010
Stranica: 40
Mentor: Prskalo, Ivan
Ključne riječi: Posebne potrebe; posebne odgojne potrebe; tjelesno vježbanje
( Special needs; special educational needs; physical excercise )
Sažetak:
Jedan od najznačajnijih pokazatelja razvijenog civiliziranog društva jest briga za osobe s posebnim potrebama.Takve osobe sa manjim ili većim oštećenjem, ne mogu postići rezultate i ispuniti kriterije koje nameće suvremeni čovjek, koji se razvojem znanosti, tehnike, medicine, komunikacija toliko osamostalio i postao moćan, da sve manje ima smisla za one koji imaju neke specifične potrebe. Ljudi koji rade s malom djecom često razmišljaju o mogućnosti da se u njihovoj grupi pojavi dijete s posebnim potrebama i pritom im se nameću pitanja poput: «Još nikad nisam radila s djetetom u kolicima. Odakle da počnem?», ili: «Nemam diplomu s područja specijalnog obrazovanja. Kako da pomognem djetetu koje ima posebne potrebe?» Najvažnije i prvo prilikom upoznavanja svakog djeteta pa tako i onog s posebnim potrebama jest vidjeti ga kao jedinstvenog pojedinca. Posebne odgojne potrebe su privremene ili trajne veće neravnoteže zaostajanja ili ubrzanja u pojedinim aspektima razvoja ili u cjelini koje se kod djece različito izražavaju. Kada djeca s posebnim potrebama uče i odgajaju se zajedno s djecom koja nemaju takvih potreba, što u praksi nazivamo inkluzija, ta djeca imaju jednake mogućnosti pri spoznavanju osnovnih vrednota te u razvoju svojih spoznajnih, tjelesnih, društvenih i emocionalnih sposobnosti. (Kurikulum za inkluziju, 2003) Prisustvo teškoće u razvoju ograničava dijete u svakodnevnom učenju, stjecanju iskustva i različitih vještina. Mogu li se djeca s posebnim potrebama baviti sportom? Koje predostrožnosti poduzet prije nego što se započne sa aktivnostima? Koji su to korisni učinci koje djeca mogu imati od tjelesnih aktivnosti? Danas djeca s posebnim potrebama sudjeluju brojnim aktivnostima diljem svijeta. Upravo to sudjelovanje ukazuje na njihovu želju i pokazuje da i oni mogu biti aktivni sudionici, unatoč njihovim ograničenjima. Kod djece s posebnim potrebama, od ključne je važnosti za uspješnost tjelesne aktivnosti, znati koji je stupanj njihove onesposobljenosti, te karakteristike njihovoga rasta i razvoja. Prilikom sudjelovanja u tjelesnim aktivnostima potrebno je poduzeti mjere opreza kako bi aktivnost bila sigurna za djecu s posebnim potrebama.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: iprskalo@ufzg.hr (iprskalo@ufzg.hr), 18. Srp. 2010. u 11:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4