Funkcionalna organizacija strategija učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom (CROSBI ID 565442)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Darko ; Peklaj, Cirila
hrvatski
Funkcionalna organizacija strategija učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom
Modeli samoregulacije učenja u velikoj su mjeri usmjereni na strategije učenja kao medijatore koji povezuju osobne karakteristike učenika i njihove ciljeve vezane uz akademsko postignuće. Većina modela zanemaruje činjenicu da se učenici svakodnevno susreću s poteškoćama u ostvarivanju svojih ciljeva. Suočeni s neuspjehom pri postizanju važnog cilja učenici koristite strategije suočavanja koje mogu biti od presudne važnosti za daljnji tijek samoregulacije učenja. Osnovni cilj ovog rada odnosi se na utvrđivanje međuodnosa strategija učenja i suočavanja koje povezuje okvirni koncept samoregulacije ponašanja, a (uglavnom formalno) razdvajaju domene u okviru kojih se primjenjuje strateško ponašanje, teorijski okviri i tradicija različitih istraživačkih područja psihologije. Proveden je niz korelacijskih i faktorskih analiza kako bi provjerili odražava li obrazac povezanosti među strategijama učenja i suočavanja njihovu formalno teorijsku podjelu ili se one grupiraju prema nekom drugom principu koji bi uvažavao njihov funkcionalni doprinos ostvarenju ciljeva samoreguliranog ponašanja. U istraživanju su sudjelovale 243 učenice i 218 učenika viših razreda osnovne škole (M=12.68 ; SD=1.15) ispunjavanjem subskala strategija učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom (Skala motivacijskih i kognitivnih komponenti samoreguliranog učenja ; Lončarić, 2008). Rezultati su podržali funkcionalnu podjelu strategija učenja i suočavanja i predstavljaju empirijsku potvrdu predloženog modela proaktivne i obrambene samoregulacije. Usvajanje znanja i vještina je cilj do kojeg učenici dolaze proaktivnim strategijama samoregulacije koje u situaciji učenja uključuju (meta)kognitivnu kontrolu procesa i ishoda učenja, elaboraciju, ponavljanje i uvježbavanje, (re)organizaciju, kritičko mišljenje i primjenu naučenog, a u situaciji suočavanja s neuspjehom uključuju kognitivno i ponašajno rješavanja problema. Očuvanje trenutnih resursa i samopoštovanja te samopromocija ciljevi su do kojih učenici dolaze obrambenim strategijama samoregulacije koje u situaciji učenja uključuju usmjerenost na minimalne zahtjeve profesora i učenje napamet, a u situaciji suočavanja s neuspjehom uključuju ignoriranje, odustajanje i reinterpretiranje situacije, distrakciju, izbjegavanje, humor i maštanje. Dobiveni rezultati podupiru model proaktivnih i obrambenih obrazaca samoregulacije i ukazuju na važnost funkcionalističkog pristupa pri proučavanju ponašanja učenika kod kojih u određenim trenutcima mogu dominirati različiti ciljevi vezani uz osobne potrebe i akademsko postignuće.
Strategije učenja; Strategije suočavanja; Školski neuspjeh; Faktorska struktura; Funkcionalizam; Proaktivni i obrambeni obrasci samoregulacije; Samoregulirano učenje
nije evidentirano
engleski
Functional organization of learning strategies and school failure coping strategies
nije evidentirano
Learning strategies; Coping strategies; School failure; Factor analysis; Functionalism; Proactive and defensive self-regulation pattern; Self-regulated learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
72-72.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažetci radova / XVII. dani psihologije u Zadru
Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-7237-65-3
Podaci o skupu
XVII. dani psihologije u Zadru
predavanje
27.05.2010-29.05.2010
Zadar, Hrvatska