Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja (CROSBI ID 165904)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Babarović, Toni ; Burušić, Josip ; Šakić, Marija Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja // Suvremena psihologija, 13 (2010), 2; 235-256

Podaci o odgovornosti

Babarović, Toni ; Burušić, Josip ; Šakić, Marija

hrvatski

Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja

U ovom preglednom radu iznesen je prikaz relevantnih znanstvenih spoznaja o mogućnostima objašnjenja razine obrazovnog uspjeha učenika osnovnih škola na temelju različitih osobina učenika, obilježja učenikove socijalne okoline te obilježja škole, učitelja i nastavnog procesa. Prikazan je relativni doprinos svakog od razmatranih obilježja u objašnjenju školskog uspjeha kao i ukupni doseg ovih prediktora u zadanom predikcijskom modelu. Na osnovi rezultata brojnih istraživanja pokazalo se da su temeljne osobine učenika, a poglavito njihove kognitivne sposobnosti, najbolji prediktori školskog uspjeha. Znatno manji dio varijabiliteta obrazovnog uspjeha može se pripisati obilježjima obitelji iz koje učenik dolazi i njegove šire socijalne okoline, dok ostatak otpada na osobine učitelja i nastavnog procesa, te osobine škole. Osim navedenih spoznaja, u radu se razmatra upotreba Hijerarhijskog linearnog modeliranja kao adekvatnog statističko-metodološkog pristupa u proučavanju ovog fenomena.

školski uspjeh; osobine učenika; učitelji; nastava; škola; hijerarhijsko linearno modeliranje

nije evidentirano

engleski

Psychosocial and Educational Determinants of Primary School Achievement: Grasp of Previous Research

nije evidentirano

school achievement; student characteristics; teachers; teaching; school; hierarchical linear modeling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (2)

2010.

235-256

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost