crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 48264

Časopis

Autori: Zekanović-Korona, Ljiljana; Pedisić, Anita
Naslov: Efekti različitih metoda poučavanja na usvajanje gradiva iz matematike kod učenika četvrtih razreda osnovne škole
( The effects of different teaching methods on the acquisition of mathematical subject matter amongst fourth year elementary school pupils )
Izvornik: Radovi Filozofskog fakulteta u Zadru - Razdio FPSP (0352-6798) 38 (1999), 15; 111-122
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: programirano učenje; matematika; nastava; računalo
( programmed learning; mathematics; teaching; computer )
Sažetak:
Polazeći od principa racionalne organizacije učenja, ovim se ispitivanjem pokušao utvrditi efekt programiranog poučavanja matematike uz pomoć računala. Ispitivanje je provedeno u ožujku 1999. na uzorku od 87 učenika četiri četvrta razreda OŠ "Šime Budinića" u Zadru. Primijenjen je test iz matematike (1} kojim se ispitao nivo usvojenog gradiva iz ovog predmeta. Učenici su testirani i Ravenovim progresivnim matricama u boji kojima se ispituje sposobnost logičkog zaključivanja kod djece. Takoder su prikupljeni podaci i o općem uspjehu i uspjehu iz matematike na polugodištu. Standardnim modelom regresijske analize, u kojem su rezultati testa iz matematike i rezultati iz Ravenovih matrica tretirani kao prediktor varijable, a opći uspjeh, odnosno, uspjeh na polugodištu iz matematike kaa kriterijske varijable, utvrdeno je da je jedino rezultat testa iz matematike značajni prediktor kriterijskih varijabti. Zato su prema ostvarenim rezultatima u testu iz matematike učenici unutar svoga razreda svrst<~ni u eksperimentalnu (E}, odnosno, kontrolnu (K) skupinu (četiri E i četiri IC skupine). Eksperimentalne skupine učenika učile su jednu nastavnu cjelinu iz matematike (u trajanju od četiri školska sata) pomoću programiranog materijala na računalu (N=43), a kontrolne skupine učenika učile su na tradicionalan način "uz učiteljicu, ploču i kredu" (N=44}. Razina usvojenog znanja iz ove nastavne jedinice kod učenika E i K skupina ispitana je pomoću drugog testa iz matematike (2). Rezultati su pokazali da nema statistički značajne razlike u količini usvojenog gradiva izmedu eksperimentalnih i kontrolnih skupina učenika. Programirana, kao i tradicionalna nastava, u ovom se istraživanju pokazala podjednako efikasnom.
Projekt / tema: 070022
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Efekti različitih metoda poučavanja na usvajanje gradiva iz matematike kod učenika četvrtih razreda osnovne škole



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4