Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Efekti različitih metoda poučavanja na usvajanje gradiva iz matematike kod učenika četvrtih razreda osnovne škole (CROSBI ID 88335)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zekanović-Korona, Ljiljana ; Pedisić, Anita Efekti različitih metoda poučavanja na usvajanje gradiva iz matematike kod učenika četvrtih razreda osnovne škole // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 38 (1999), 15; 111-122-x

Podaci o odgovornosti

Zekanović-Korona, Ljiljana ; Pedisić, Anita

hrvatski

Efekti različitih metoda poučavanja na usvajanje gradiva iz matematike kod učenika četvrtih razreda osnovne škole

Polazeći od principa racionalne organizacije učenja, ovim se ispitivanjem pokušao utvrditi efekt programiranog poučavanja matematike uz pomoć računala. Ispitivanje je provedeno u ožujku 1999. na uzorku od 87 učenika četiri četvrta razreda OŠ "Šime Budinića" u Zadru. Primijenjen je test iz matematike (1} kojim se ispitao nivo usvojenog gradiva iz ovog predmeta. Učenici su testirani i Ravenovim progresivnim matricama u boji kojima se ispituje sposobnost logičkog zaključivanja kod djece. Takoder su prikupljeni podaci i o općem uspjehu i uspjehu iz matematike na polugodištu. Standardnim modelom regresijske analize, u kojem su rezultati testa iz matematike i rezultati iz Ravenovih matrica tretirani kao prediktor varijable, a opći uspjeh, odnosno, uspjeh na polugodištu iz matematike kaa kriterijske varijable, utvrdeno je da je jedino rezultat testa iz matematike značajni prediktor kriterijskih varijabti. Zato su prema ostvarenim rezultatima u testu iz matematike učenici unutar svoga razreda svrst<~ni u eksperimentalnu (E}, odnosno, kontrolnu (K) skupinu (četiri E i četiri IC skupine). Eksperimentalne skupine učenika učile su jednu nastavnu cjelinu iz matematike (u trajanju od četiri školska sata) pomoću programiranog materijala na računalu (N=43), a kontrolne skupine učenika učile su na tradicionalan način "uz učiteljicu, ploču i kredu" (N=44}. Razina usvojenog znanja iz ove nastavne jedinice kod učenika E i K skupina ispitana je pomoću drugog testa iz matematike (2). Rezultati su pokazali da nema statistički značajne razlike u količini usvojenog gradiva izmedu eksperimentalnih i kontrolnih skupina učenika. Programirana, kao i tradicionalna nastava, u ovom se istraživanju pokazala podjednako efikasnom.

programirano učenje; matematika; nastava; računalo

nije evidentirano

engleski

The effects of different teaching methods on the acquisition of mathematical subject matter amongst fourth year elementary school pupils

nije evidentirano

programmed learning; mathematics; teaching; computer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38 (15)

1999.

111-122-x

objavljeno

0352-6798

Povezanost rada

Psihologija