Metrijske karakteristike upitnika fonološke svjesnosti kod predškolske djece (CROSBI ID 166344)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pavić, Maja ; Sindik, Joško
hrvatski
Metrijske karakteristike upitnika fonološke svjesnosti kod predškolske djece
Glavni problem ovog istraživanja je konstruirati i utvrditi metrijske karakteristike pilot-verzije upitnika za procjenu fonološke svjesnosti. Utvrđene su metrijske karakteristike upitnika te ispitana njegova povezanost s drugim mjernim instrumentima, koji upućuju na djetetovu spremnost za polazak u školu. Ispitan je uzorak sve predškolske djece koja su bila školski obveznici u idućoj školskoj godini (72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića “Trnoružica” u Zagrebu, primjenom Upitnika fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgojitelje (SBZSZO), Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije (Bender- Santucci). Upitnik je pokazao dobre metrijske karakteristike, u prvom redu pouzdanost. Jednofaktorska solucija u tumačenju konstruktne valjanosti reflektira mogućnost da upitnik uistinu mjeri jedinstvenu karakteristiku – fonološku svjesnost djece. Rezultati u upitniku značajno su i pozitivno povezani s drugim mjernim instrumentima koji služe procjeni pripremljenosti za školu. No buduća su istraživanja nužna.
dijete ; predškolsko ; artikulacijski poremećaji ; svjesnost ; profesionalna kompetencija ; edukacija
nije evidentirano
engleski
Metric characteristics of the phonologic awareness questionnaire in preschool children
nije evidentirano
child ; preschool ; articulation disorders ; awareness ; professional competence ; education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija, Psihologija