crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 485695

Zbornik radova

Autori: Burić, Irena; Sorić, Izabela; Penezić, Zvjezdan
Naslov: Regulacija emocija u ispitnim situacijama
Izvornik: Sažetci radova XVII Dani psihologije / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2010. 38-38 (ISBN: 978-953-7237-65-3).
Skup: XVII. Dani psihologije
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatski, 27.-29- 05 2010.
Ključne riječi: regulacija emocija; ispitne emocije; optimizam; emocionalna kompetentnost
Sažetak:
Ispitne emocije i njihova regulacija čine zanimljive predmete istraživanja s obzirom na učestalost i važnost testiranja u suvremenom obrazovanju. Emocionalna regulacija tijekom testiranja uključuje različite procese kojima učenici i studenti nadgledaju, evaluiraju i modificiraju svoja emocionalna iskustva (Gross, 1998 ; Schutz i Davis, 2000 ; Schutz i DeCuir, 2002). Shutz i suradnici (2009) pretpostavljaju postojanje četiri dimenzije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: procesi kognitivne procjene, procesi usmjeravanja na zadatak, procesi usmjeravanja na emocije i procesi ponovnog usmjeravanja na zadatak. Ispitne emocije i njihova potencijalna regulacija započinju kognitivnim procjenama koje proizlaze iz osobnih teorija i uvjerenja o svijetu, a odnose na percepciju usklađenosti vlastitih ciljeva s onim što se događa u ispitnim situacijama. Regulacija ispitnih emocija može se odvijati preko usmjeravanja na sam zadatak testiranja kao i preko usmjeravanja na sebe i vlastite emocije. Pokušajima ponovnog usmjeravanja na zadatak učenik nastoji skrenuti pozornost s misli i doživljaja koje nisu povezane sa zadatkom (prema DeCuir, Aultman i Schutz, 2009). Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti zaseban doprinos emocionalne regulacije (procesi kognitivnih procjena i procesi usmjeravanja na zadatak ili emocije) doživljavanju ispitne nade i anksioznosti, nakon kontrole doprinosa optimizma i pesimizma te emocionalne kompetentnosti, koje čine osnovu za formiranje pojedinčevih kognitivnih procjena ispitne situacije. U istraživanju je sudjelovalo 295 studenata (239 studentica) Sveučilišta u Zadru prosječne dobi od 21 godinu. Za procjenu ispitnih emocija nade i anksioznosti primijenjen je Upitnik ispitnih emocija (Pekrun i sur., 2005), dok su procesi regulacije emocija ispitani pomoću Skale emocionalne regulacije u ispitnim situacijama (Schutz i sur., 2004). Emocionalna kompetentnost procijenjena je skraćenom verzijom Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK – 15 ; Takšić, 2002), a studentska opća očekivanja pozitivnih ili negativnih ishoda aktivnosti Skalom optimizma – pesimizma (O-P skala ; Penezić, 2002). Provedene hijerarhijske regresijske analize pokazuju da procesi kognitivnih procjena značajno doprinose objašnjenju varijabiliteta ispitne anksioznosti i nade pored optimizma i pesimizma te emocionalne kompetentnosti. Regulacijski procesi usmjeravanja na emocije značajno doprinose objašnjenju anksioznosti nakon kontrole navedenih varijabli.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: izabela@unizd.hr (izabela@unizd.hr), 11. Lis. 2010. u 11:25 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4