crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 485703

Zbornik radova

Autori: Gršković, Vanja; Sorić, Izabela
Naslov: Emocionalna inteligencija i samoregulacija raspoloženja kao prediktori aleksitimije
( The Emotional Intelligence and the Mood Self-Regulation as Predictors of Alexithymia )
Izvornik: Sažetci radova VII. Dani psihologije / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2010. 133-133 (ISBN: 978-953-7237-65-3).
Skup: VII. Dani psihologije
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 27.-29. 05 2010.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; samoregulacija raspoloženja; aleksitimija
( emotional intelligence; mood self-regulation; alexithymia )
Sažetak:
Istraživanjem se željelo provjeriti jesu li spol i dimenzije emocionalne inteligencije (kompetentnosti): sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost upravljanja emocijama, prediktori korištenja različitih strategija regulacije raspoloženja, te simptoma aleksitimije (poteškoća u identificiranju i opisivanju emocija) kod adolescenata. Na uzorku od 254 srednjoškolca (prosječne dobi 16, 5 godina) primijenjen je Upitnik emocionalne inteligencije (UEK- 45) (Takšić, 2002), Upitnik samoregulacije raspoloženja (Prizmić, 2004) i Torontska skala aleksitimije (TAS-20) (Kulenović i Buško, 2004). Rezultati su pokazali da su različite dimenzije emocionalne inteligencije i spol prediktori različitih tehnika regulacije raspoloženja (različiti složaji ovih prediktora objašnjavali su od 5 do 24% varijance tehnika). Nadalje, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, te sposobnost izražavanja i imenovanja emocija objašnjavale su 17% varijance poteškoća u identificiranju osjećaja, dok je sposobnost izražavanja i imenovanja emocija objašnjavala 37% varijance poteškoća u opisivanju osjećaja. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da nakon kontrole doprinosa spola i dimenzija emocionalne inteligencije, tehnike samoregulacije raspoloženja imaju značajan dodatni (samostalni) doprinos u objašnjenju varijance aleksitimije (poteškoća u identificiranju i opisivanju emocija).
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: izabela@unizd.hr (izabela@unizd.hr), 11. Lis. 2010. u 11:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4