Pokušaj provjere Multidimenzionalne skale perfekcionizma na uzorku srednjoškolaca i studenata (CROSBI ID 567436)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nakić, Sandra ; Roso, Ines ; Jelić, Roberta
hrvatski
Pokušaj provjere Multidimenzionalne skale perfekcionizma na uzorku srednjoškolaca i studenata
Perfekcionizam se može shvaćati kao jednodimenzionalan ili dvodimenzionalan konstrukt. Pristaše jednodimenzionalnog poimanja perfekcionizma usmjerili su se na kognitivne faktore u obliku neracionalnih vjerovanja ili nefunkcionalnih stavova. Međutim, drugi autori smatraju da je perfekcionizam kompleksan i multidimenzionalan konstrukt. U odnosu na jednodimenzionalne skale (Burnsova skala perfekcionizma) Frost i sur. (1990) daju Multidimenzionalnu skalu perfekcionizma koja do sada nije validirana na hrvatskom uzorku. Ovo istraživanje napravljeno je upravo s ciljem provjere metrijskih karakteristika Multidimenzionalne skale perfekcionizma (Frost i sur., 1990). Ispitivanje je provedeno na uzorku od 129 srednjoškolaca i studenata dobi od 14 do 21 godina. Kao mjere perfekcionizma korištena je Multidimenzionalna skala perfekcionizma sa izvorno šest faktora te Burnsova jednodimenzionalna skala perfekcionizma (1980). Faktorskom analizom Multidimenzionalne skale perfekcionizma utvrđena je petfaktorska struktura. Dva faktora koja karakteriziraju socijalni aspekt perfekcionizma spojila su se u jedan faktor, dok su ostala četiri faktora, koji predstavljaju osobni faktor perfekcionizma, dobivena i na našem uzorku. Unutarnja pouzdanost pojedinih subskala kreće se u rasponu od 0, 61 do 0, 89. Subskale su međusobno u slabim i srednje jakim korelacijama. Kao najbolji prediktori pojedinih dimenzija perfekcionizma pokazali su se školski uspjeh te zadovoljstvo istim. Rezultati na Burnsovoj skali ne koreliraju s rezultatima svih Frostovih subskala što upućuje na važnost i prednost multidimenzionalnog shvaćanja konstrukta prefekcionizma.
perfekcionizam; multidimenzionalna skala; srednjoškolci; studenti
nije evidentirano
engleski
(An attempt of validation of Multidimensional Perfectionism Scale in a sample of high-school pupils and students)
nije evidentirano
perfectionism; multidimensional scale; high school pupils; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
86-86.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažetci radova XVI. Dani psihologije
Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953-7237-34-9
Podaci o skupu
XVI Dani psihologije
predavanje
29.05.2008-31.05.2008
Zadar, Hrvatska