Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Brandovi, djetinjstvo i nostalgija (CROSBI ID 567986)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Marković, Jelena Brandovi, djetinjstvo i nostalgija // Kulturna dediščina industrijskih panog. Industrijska kulturna baština. / Helena Rožman, Željka Jelavić, Alenka Černelič Krošelj (ur.). Ljubljana: Slovensko etnološko društvo, 2010. str. 52-52

Podaci o odgovornosti

Marković, Jelena

hrvatski

Brandovi, djetinjstvo i nostalgija

Analizom korpusa oblika pričanja o djetinjstvu razmatrat će se uloga nostalgije i njene implikacije u ''neslužbenom'' oblikovanju brandova i životu njegovih značenja u kontekstu životnog ciklusa pojedinaca, ''malih'' grupa i šireg društvenog konteksta. Analiza se temelji na korpusu koji sam različitim metodološkim postupcima prikupljala za izradu disertacije, a koji sadrži složenu mrežu svakodnevnih pojavnosti i oblika transmisije pričanja o posredovanim i neposredovanim iskustvima djetinjstva djece i odraslih i sjećanja na to životno razdoblje. Značenja brandova u pripovijedanju o sebi promatrat će se s obzirom na društvene, kulturne i gospodarske okolnosti iskustva o kojem se pripovijeda i na iste okolnosti u trenutku pripovijedanja. Često kada pripovijedamo o svome djetinjstvu, odnosimo se prema njemu na nostalgičan način, posebno kada uspoređujemo djetinjstvo nekada i djetinjstvo danas te kada postajemo zabrinuti za djetinjstvo sutra. U tom kontekstu brandovi (uglavnom brandovi robe široke potrošnje) koji se u osobnom narativnom diskursu (osobnim pripovijestima i pripovijestima o osobnom iskustvu) vezuju za djetinjstvo imaju važnu ulogu kao pomoć, okidač, prustijanski madelaine kolačić u oblikovanju nostalgične priče koja će razriješiti diskontinuitet između označitelja (tekstualnog ostatka koji proizvodi osjećaj nostalgije) i označenoga (događaja na koji se tekstualni ostatak referira) kroz retrospektivno nametnutu smislenost priče.

brandovi; djetinjstvo; nostalgija

nije evidentirano

engleski

Brands, childhood and nostalgia

nije evidentirano

brands; childhood; nostalgia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

52-52.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kulturna dediščina industrijskih panog. Industrijska kulturna baština.

Helena Rožman, Željka Jelavić, Alenka Černelič Krošelj

Ljubljana: Slovensko etnološko društvo

978-961-6775-05-2

Podaci o skupu

11. vzporednice med slovensko in hrvaško etnologijo. 11. hrvatsko-slovenske etnološke paralele.

predavanje

29.10.2010-30.10.2010

Krško, Slovenija

Povezanost rada

Etnologija i antropologija