crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 491182

Disertacija

Autor: Gusak, Ivana
Naslov: Organizacijski oblici rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području
( The organizational forms of work in physical education and health educational field )
Vrsta: završni rad - preddiplomski studij
Fakultet: Učiteljski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Petrinja
Datum: 17.05.
Godina: 2010
Stranica: 63
Mentor: Prskalo, Ivan
Ključne riječi: tjelesna i zdravstvena kultura; tjelesno vježbanje; djeca; organizacijski oblici rada
( Physical education; physical exercise; children; the organizational forms of work )
Sažetak:
Način na koji se provodi proces vježbanja bitan je čimbenik programiranja rada. Metodički organizacijski oblici rada predstavljaju način organizacije procesa vježbanja i ostvarivanja ciljeva tjelesne i zdravstvene kulture. Motorička djelotvornost sata ili bilo kojeg drugog organizacijskog oblika rada ovisi o odgovarajućem izboru i primjeni metodičkog organizacijskog oblika rada. Dobro je izabran onaj metodički organizacijski oblik rada koji pridonosi intenzifikaciji i optimalizaciji rada te na taj način i humanizaciji sata tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) i procesa vježbanja. U radu je na temelju provedenog istraživanja u vrtićima grada Slavonskog Broda djece predškolske dobi dan prikaz organizacijskih oblika rada tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) s kvantitativnim pokazateljima frekvencijske učestalosti u radu s djecom predškolske dobi (mlađe, srednje i starije) u periodu od 1.10.2008. do 1.10.2009. Rezultati ukazuju na mogućnost i potrebu povećanja vremena vježbanja za dječje potrebe, te poboljšanje materijalnih uvjeta rada. Isto tako, uviđa se potreba za integriranim odgojno-obrazovnim radom kao oblika interdisciplinarnog rada između TZK i ostalih oblika odgojno-obrazovnog rada (različiti oblici igraonica, lutkarskih i glazbeno-scenskih priredbi i sl.). U ovom radu dani su i rezultati istraživanja provedeni s neposrednim izvršiteljima odgojno-obrazovnog procesa tj. s odgojiteljicima u DV ''Ivana Brlić Mažuranić'', a o osobnim značajkama radnog procesa u radu s predškolskom djecom mlađe, srednje i starije dobi u provođenju različitih organizacijskih oblika TZK. U literaturi se kaže da biološka potreba za kretanjem djece predškolske dobi podrazumijeva kretanje na otvorenom tri do četiri sata dnevno. Stoga je u radu dan značaj sata tjelesne i zdravstvene kulture, kao osnovnog organizacijskog oblika rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području predškolskog odgoja. Sadržaj sata TZK utječe na antropološki status djeteta sam po sebi, ali i stvara pretpostavke za uključivanje djece u ostale organizacijske oblike rada te uključivanje sadržaja tjelesne i zdravstvene kulture u slobodnom vremenu djeteta. Rješenja za otklanjanje objektivnih poteškoća za unapređenje TZK u predškolskom odgoju nalazi se u stvaranju što povoljnijih materijalnih uvjeta za rad u predškolskim ustanovama, Jednako važno je uočiti i potrebu smanjenja broja djece u odgojnim skupinama uz nužnost postojanja stručno osposobljenih odgojitelja, a posebno u području tjelesne i zdravstvene kulture. Svi ovi postupci za unapređenje materijalnih, kadrovskih i drugih uvjeta, nužno će doprinijeti kvantiteti, ali i kvaliteti rada u odgojno obrazovnim ustanovama na radost i zadovoljstvo djece i svih nas.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: mbadric@ufzg.hr (mbadric@ufzg.hr), 14. Stu. 2010. u 16:54 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4