Organizacijski oblici rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području (CROSBI ID 361873)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Gusak, Ivana
Prskalo, Ivan
hrvatski
Organizacijski oblici rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području
Način na koji se provodi proces vježbanja bitan je čimbenik programiranja rada. Metodički organizacijski oblici rada predstavljaju način organizacije procesa vježbanja i ostvarivanja ciljeva tjelesne i zdravstvene kulture. Motorička djelotvornost sata ili bilo kojeg drugog organizacijskog oblika rada ovisi o odgovarajućem izboru i primjeni metodičkog organizacijskog oblika rada. Dobro je izabran onaj metodički organizacijski oblik rada koji pridonosi intenzifikaciji i optimalizaciji rada te na taj način i humanizaciji sata tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) i procesa vježbanja. U radu je na temelju provedenog istraživanja u vrtićima grada Slavonskog Broda djece predškolske dobi dan prikaz organizacijskih oblika rada tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) s kvantitativnim pokazateljima frekvencijske učestalosti u radu s djecom predškolske dobi (mlađe, srednje i starije) u periodu od 1.10.2008. do 1.10.2009. Rezultati ukazuju na mogućnost i potrebu povećanja vremena vježbanja za dječje potrebe, te poboljšanje materijalnih uvjeta rada. Isto tako, uviđa se potreba za integriranim odgojno-obrazovnim radom kao oblika interdisciplinarnog rada između TZK i ostalih oblika odgojno-obrazovnog rada (različiti oblici igraonica, lutkarskih i glazbeno-scenskih priredbi i sl.). U ovom radu dani su i rezultati istraživanja provedeni s neposrednim izvršiteljima odgojno-obrazovnog procesa tj. s odgojiteljicima u DV ''Ivana Brlić Mažuranić'', a o osobnim značajkama radnog procesa u radu s predškolskom djecom mlađe, srednje i starije dobi u provođenju različitih organizacijskih oblika TZK. U literaturi se kaže da biološka potreba za kretanjem djece predškolske dobi podrazumijeva kretanje na otvorenom tri do četiri sata dnevno. Stoga je u radu dan značaj sata tjelesne i zdravstvene kulture, kao osnovnog organizacijskog oblika rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području predškolskog odgoja. Sadržaj sata TZK utječe na antropološki status djeteta sam po sebi, ali i stvara pretpostavke za uključivanje djece u ostale organizacijske oblike rada te uključivanje sadržaja tjelesne i zdravstvene kulture u slobodnom vremenu djeteta. Rješenja za otklanjanje objektivnih poteškoća za unapređenje TZK u predškolskom odgoju nalazi se u stvaranju što povoljnijih materijalnih uvjeta za rad u predškolskim ustanovama, Jednako važno je uočiti i potrebu smanjenja broja djece u odgojnim skupinama uz nužnost postojanja stručno osposobljenih odgojitelja, a posebno u području tjelesne i zdravstvene kulture. Svi ovi postupci za unapređenje materijalnih, kadrovskih i drugih uvjeta, nužno će doprinijeti kvantiteti, ali i kvaliteti rada u odgojno obrazovnim ustanovama na radost i zadovoljstvo djece i svih nas.
tjelesna i zdravstvena kultura; tjelesno vježbanje; djeca; organizacijski oblici rada
nije evidentirano
engleski
The organizational forms of work in physical education and health educational field
nije evidentirano
Physical education; physical exercise; children; the organizational forms of work
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
17.05.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Petrinja