crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 491909

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana; Pahić, Tea
Naslov: Socijalne vještine djece predškolske dobi: spolne i dobne razlike
( Social skills in preschool children: gender and age differences )
Izvornik: ECNSI-2010. ; Collected papers of special focus symposium 11th Days of Mate Demarin - Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education / Anka Jurčević Lozančić (ur.). - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu , 2010. 79-90 (ISBN: 978-953-7210-29-8).
Skup: The 4th International Conference on Advanced and Systematic Research ; ECNSI-2010. ; 11th Days of Mate Demarin-Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11.-13. 11. 2010.
Ključne riječi: socijalne vještine; spol; dob; odgajatelji
( social skills; gender; age; teachers/educators )
Sažetak:
Predškolsko razdoblje je razdoblje u kojem dijete počinje stjecati osnovne vještine potrebne za socijalnu interakciju s drugima, odraslima te posebno vršnjacima, za uspjeh u školi, za pozitivnu sliku o sebi, za adekvatno funkcioniranje u svim domenama života. Danas se u većini studija pojavljuje pet dimenzija socijalnih vještina: odnosi s vršnjacima, samokontrola, akademske vještine, suradnja i samopouzdanje (Caldarella i Merell, 1997). Cilj istraživanja je ispitati dobne i spolne razlike u pojedinim dimenzijama socijalnih vještina djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja kao procjenjivača. Podaci su prikupljeni nezavisno u dva manja i jednom većem gradu za dva uzoraka djece starosti od 3 do 7 godina primjenom Skale socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Dobivene su spolne razlike u pojedinim socijalnim vještinama djece predškolskog uzrasta u pogledu značajno viših vrijednosti na svim dimenzijama socijalnih vještina kod djevojčica u odnosu na dječake. Dobivene su i dobne razlike u akademskim vještinama, samokontroli i samopouzdanosti u pogledu značajno viših vrijednosti kod starijih predškolaca u odnosu na mlađe. Pri tome ovisno o uzorku ispitanika nisu uvijek dobivene statistički značajne spolne i dobne razlike. U oba uzorka djece nije dobiven značajan interakcijski efekt spola i dobi za pojedinu dimenziju socijalnih vještina. U radu se razmatraju praktične implikacije dobivenih rezultata u smjeru poticanja razvijanja pojedinih socijalnih vještina s obzirom na spol i dob djeteta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1527, 226-0000000-3393
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: netko (tpahic@ufzg.hr), 19. Stu. 2010. u 10:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4