Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalne vještine djece predškolske dobi: spolne i dobne razlike (CROSBI ID 568737)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana ; Pahić, Tea Socijalne vještine djece predškolske dobi: spolne i dobne razlike // ECNSI-2010. ; Collected papers of special focus symposium 11th Days of Mate Demarin - Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education / Anka Jurčević Lozančić (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 79-90

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana ; Pahić, Tea

hrvatski

Socijalne vještine djece predškolske dobi: spolne i dobne razlike

Predškolsko razdoblje je razdoblje u kojem dijete počinje stjecati osnovne vještine potrebne za socijalnu interakciju s drugima, odraslima te posebno vršnjacima, za uspjeh u školi, za pozitivnu sliku o sebi, za adekvatno funkcioniranje u svim domenama života. Danas se u većini studija pojavljuje pet dimenzija socijalnih vještina: odnosi s vršnjacima, samokontrola, akademske vještine, suradnja i samopouzdanje (Caldarella i Merell, 1997). Cilj istraživanja je ispitati dobne i spolne razlike u pojedinim dimenzijama socijalnih vještina djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja kao procjenjivača. Podaci su prikupljeni nezavisno u dva manja i jednom većem gradu za dva uzoraka djece starosti od 3 do 7 godina primjenom Skale socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Dobivene su spolne razlike u pojedinim socijalnim vještinama djece predškolskog uzrasta u pogledu značajno viših vrijednosti na svim dimenzijama socijalnih vještina kod djevojčica u odnosu na dječake. Dobivene su i dobne razlike u akademskim vještinama, samokontroli i samopouzdanosti u pogledu značajno viših vrijednosti kod starijih predškolaca u odnosu na mlađe. Pri tome ovisno o uzorku ispitanika nisu uvijek dobivene statistički značajne spolne i dobne razlike. U oba uzorka djece nije dobiven značajan interakcijski efekt spola i dobi za pojedinu dimenziju socijalnih vještina. U radu se razmatraju praktične implikacije dobivenih rezultata u smjeru poticanja razvijanja pojedinih socijalnih vještina s obzirom na spol i dob djeteta.

socijalne vještine; spol; dob; odgajatelji

nije evidentirano

engleski

Social skills in preschool children: gender and age differences

nije evidentirano

social skills; gender; age; teachers/educators

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-90.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

ECNSI-2010. ; Collected papers of special focus symposium 11th Days of Mate Demarin - Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education

Anka Jurčević Lozančić

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-29-8

Podaci o skupu

The 4th International Conference on Advanced and Systematic Research ; ECNSI-2010. ; 11th Days of Mate Demarin-Expectations, achievements and prospects in theory and practice of early and primary education

predavanje

11.11.2010-13.11.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija